پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام  صفرفلاحی

حوزه/ مشاور تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) گفت: ویژگی بارز حضرت معصومه سلام الله علیها ولایتمداری ایشان است، به طوری که ایشان یک بسیجی به معنای واقعی بودند که از امام خود دفاع و دست به هجرت ‌زدند که اگر ایمان، توکل، صبر و تدبیر که از ویژگی‌های اصلی یک بسیجی است در وجود ایشان نبود، هجرت شکل نمی‌گرفت.

به گزارش خبرگزاری ‌حوزه، حجت الاسلام صفر فلاحی در گفت‌وگوی خبری شبکه استانی نور با بیان این که شفاعت حضرت معصومه سلام الله علیها مشمول بسیاری از دوستداران آن حضرت می شود، اظهار کرد: این شفاعت شامل حال کسانی هم که نواقصی در اعمال خود دارند و معرفت به جایگاه اهل بیت(ع) و حضرت معصومه سلام الله علیها دارند می شود.

وی با اشاره به فضیلت زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: تنها امام‌زادگانی که روایت مربوط به زیارت‌شان با این استحکام نقل شده حضرت اباالفضل علیه السلام و حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها هستند و ویژگی زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها این است که دستورالعمل هم دارد.
مشاور تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) افزود: امام رضا علیه السلام با افتخار به سعدبن سعد که از قم آمده بود فرمودند که برای ما اهل بیت در نزد شما یک قبر است و هر کس با معرفت این قبر را زیارت کند بهشت بر او واجب است و حضرت دستور فرمودند که وقتی وارد حرم حضرت شدید رو به قبله بایستید و ۳۴ الله اکبر، ۳۳سبحان الله و ۳۳ الحمدلله بگویید و سپس زیارت را بخوانید.

وی با اشاره به فرازهای مهم زیارت نامه حضرت معصومه سلام الله علیها، گفت: فراز اول سلام به انبیاء(ص) است ودر سلام به پیامبر اسلام آن حضرت را مورد خطاب قرارمی‌دهیم و معنای آن این است که اینجا خانه پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است

حجت الاسلام فلاحی ادامه داد: در فراز دیگر این زیارتنامه از خدا می‌خواهیم که شناخت ما را نسبت به حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها بیشتر کند تا با معرفت به زیارت حضرت برویم و همچنین از خدا می‌خواهیم که در این خاندان پیامبر(ص) که نماینده آنها حضرت معصومه سلام الله علیها است، سرور و فرج را به ظهور و بروز برساند و این فراز از زیارتنامه به شکلی اشاره به امام زمان(عج) می کند و ارتباطی بین این بانوی بزرگوار و امام زمان(عج) و سرزمین قم با قیام امام زمان(عج) وجود دارد و در روایات هم آمده است که یاران امام زمان(عج) از این سرزمین بروز و ظهور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: بعد از این فراز از خدا می خواهیم که کسی که وارد این خانه و بیت‌النور شد و خدمت گزار و زائر ایشان شد به سعادت رسیده او را از این موقعیت جدا نکند و این موقعیت را برای او حفظ کند.

مشاور تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با اشاره به این که هم در روایت امام صادق علیه اسلام و هم در بیان امام رضا علیه السلام اشاره شده که با شفاعت حضرت معصومه سلام الله علیها شیعیان وارد بهشت می‌شوند، افزود: این شفاعت که به حضرت معصومه سلام الله علیها و اولیاء الهی داده شده به خاطر جایگاه بلند عبادی و معنوی و تقرب آنها به درگاه الهی است و به واسطه عبد صالح خدا بودن به جایگاه شفاعت دیگران و ازدستگیری دیگران رسیده‌اند.

وی با اشاره به ابعاد تربیتی زندگی حضرت معصومه سلام الله علیها، گفت: ویژگی اول که خداوند برای انبیا و اولیای الهی ذکر کرده است عبودت و بندگی آنها است و در نهج البلاغه هم فراوان این موضوع را می‌بینیم که امیرالمؤمنین(ع) در نامه‌های خود، خودشان را بنده خدا معرفی می‌کنند بنابراین اولین درس زندگی حضرت معصومه سلام الله علیها بندگی خدا است.
حجت الاسلام فلاحی با تأکید بر اینکه محلی که حضرت معصومه سلام الله علیها ساکن شدند را به واسطه عبادت هایی که در آن مکان انجام می دادند بیت النور نامیدند، افزود: ویژگی دیگر حضرت معصومه سلام الله علیها ولایتمداری ایشان است، به طوری که ایشان یک بسیجی به معنای واقعی بودند که از امام خود دفاع و دست به هجرت زدند که اگر ایمان، توکل، صبر و تدبیر که از ویژگی های اصلی یک بسیجی است در وجود ایشان نبود هجرت شکل نمی گرفت.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه با هجرت خود نشان دادند که از مسائل پیرامونی خود غافل نیستند، گفت: اهل بیت(ع) درس ایثار و رسیدگی به دیگران را عملا به ما داده اند و اگر ما بخواهیم درسی از زندگی آنان بگیریم رسیدگی به نیازمندان، مواسات و کمک‌های مؤمنانه نقشی برجسته در زندگی آنان داشته است و امروز حضرت معصومه سلام الله علیها از ما توقع دارند که در این مورد به آن بزرگواران اقتدا کنیم و در زندگی خود این را نشان دهیم.

مشاور تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با اشاره به اینکه جایگاه مادران، دختران و زنان در جامعه جایگاه بلندی است، اظهار کرد: تمام سعادت یک جامعه به تربیت و پرورش استعدادها و سامان یابی شخصیت انسانها بستگی داردبنابراین جایگاه مادران به مراتب از جایگاه پدران در امر تربیت مهمتر است .

وی ادامه داد: لازم است زنان جامعه به شخصیت زن در مکتب اسلام و تشیع توجه کنند که این جایگاه، جایگاه رفیعی است و از اهمیت بالایی برخوردار است و حضرت فاطمه زهرا علیه السلام حضرت معصومه سلام الله علیها به عنوان الگو ومعلم این درس را به همه ما می دهند که با ایمان، عفت و پاکدامنی در عین این که اگر لازم شد در اجتماع هم حضور داشته باشیم .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha