جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / تودیع معارفه امام جمعه لالجین

حوزه/ امام جمعه لالجین گفت: اگر در یک جمله بخواهیم اهمیت و جایگاه بسیج را تبیین کنیم باید بگوییم که روحیه و تفکر بسیجی، تهدید، تحریم و فشار حداکثری دشمنان را به فرصتی حداکثری برای نظام و انقلاب تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام حسین محققی،  بعدازظهر امروز در جمع بسیجیان لالجین با تبریک هفته بسیج، بسیج را یکی از دستاوردهای بی بدیل انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار داشت: بحمدالله بسیج به معنای واقعی کلمه، در تمامی این سال‌ها شجره طیبه بودن خود را در میادین و عرصه‌های مختلف ثابت کرده است.

وی افزود: بسیج بنا به فرمایش حضرت آقا، به تکلیف و رسالت خود که حضور در همه عرصه‌ها اساسی و حیاتی کشور است به خوبی عمل کرده است و صد البته با این حضور، کشور، ملت و نظام اسلامی را ازبحران‌ها و گردنه‌های صعب العبوری به سلامت عبور داده است.

امام جمعه لالجین با تاکید بر نقش تعیین کننده بسیج در دفاع مقدس، مطرح کرد: کسی نمی‌تواند از نقش موثر بسیج در دوران دفاع مقدس و پس از آن در فتنه‌ها و بحران‌های تمام این سال‌ها چشم پوشی کند.

وی با بیان اینکه هرجا به قدرت متکی بر ایمان تفکر بسیجی اعتماد شده، موازنه قدرت به نفع انقلاب تغییر کرده است، گفت: این تفکر و روحیه بسیجی بود که با رهبری شهدای بزرگ جبهه مقاومت چون سردار همدانی و سردار حاج قاسم سلیمانی توانست بساط داعش را در هم بپیچد.

حجت الاسلام محققی تصریح کرد: اگر در یک جمله بخواهیم اهمیت و جایگاه بسیج را تبیین کنیم باید بگوییم که روحیه و تفکر بسیجی، تهدید، تحریم و فشار حداکثری دشمنان را به فرصتی حداکثری برای نظام و انقلاب تبدیل کرده است.

وی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) در خصوص بسیج که فرمودند :"اگر نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شود، چشم طمع دشمنان و بدخواهان را کور خواهد کرد"، ابراز داشت: به فضل الهی امروز این سخن گران ‌بهای حضرت امام(ره) توسط بسیج جامه عمل پوشانده شده است.

امام جمعه لالجین، لازمه حیات این شجره طیبه و ثمردهی آن را مراقبت و محافظت دانست و گفت: یکی از موضوعاتی که بسیجیان باید به آن توجه کنند، مسئله معنویت است که امام خامنه‌ای نیز بارها به آن تاکید کرده‌اند.

وی، شناخت صحنه نبرد، تشخیص اولویت‌ها و مسلح شدن به ابزار مورد نیاز و به روز را از ضروریات بسیج خواند و یادآور شد: کار فکری و فرهنگی و تربیت سرمایه انسانی در تراز تفکر و آرمان بلند این شجره طیبه، باید دغدغه جدی دلسوزان نظام و فرماندهان بسیج باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha