پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قبانچی بیانیه وزارت امور خارجه عراق که حملات موشکی یمن به تأسیسات نفتی سعودی را تجاوز توصیف کرده بود را محکوم کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف، بیانیه وزارت امور خارجه عراق که حملات موشکی یمن به تأسیسات نفتی سعودی را تجاوز توصیف کرده بود را محکوم کرد.

بمباران تأسیسات نفتی رژیم سعودی از سوی یمن، دفاع از خود است

وی افزود: حملات موشکی یمن به تأسیسات نفتی عربستان سعودی در واقع پاسخ این کشور به محاصره، بمباران و گرسنه نگه داشتن ملت یمن به مدت هفت سال است.

امام جمعه نجف اشرف بیانیه وزارت امور خارجه عراق را غیر منصفانه توصیف کرد و گفت: وزارت خارجه باید با صدور بیانیه ای به حل مشکل و توقف تجاوز عربستان سعودی به ملت یمن و پایان محاصره آن دعوت می کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی با اشاره به اینکه عراق در آستانه انتخابات قرار دارد، خواستار مشارکت فعّال در این انتخابات شد و گفت: ملت عراق می تواند برای اداره کشور تصمیم بگیرد.

رسوایی های رژیم های عربی به پایان عمر آنها منجر خواهد شد

وی در بخش دیگر خطبه تصمیم امارات را در جلوگیری از ورود ۱۳ کشور عربی و اسلامی به این کشور و لغو روادید اسرائیلی ها را محکوم کرد و آن را تغییر در سیاست های عربی دانست که پیشتر پنهانی بوده و اکنون آشکار شده است.

خطیب جمعه نجف اشرف تأکید کرد: با آشکار شدن حقیقت رژیم های حاکم، این رسوایی ها به پایان عمر این رژیم ها  منجر خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در رابطه با روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان، گفت: اسلام  ۱۴۰۰ سال پیش به این مسئله اشاره کرده و قرآن فرموده است: «وعاشروهن بالمعروف» و رسول اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) فرمودند:(خیرکم خیرکم لاهله وانا خیرکم لاهلی).

اسلام به برکت جانفشانی ها و موضع گیری های حضرت زهرا(س) باقی مانده است

وی به سالروز ولادت حضرت امام حسن عسکری (علیه السلام) اشاره کرد و افزود: حدیث مشهور این امام بزرگوار که فرمودند: (اما من کان من الفقهاء صائنا لنفسه حافظا لدینه مخالفا لهواه مطیعا لامر مولاه فللعوام ان یقلدوه)، بیانگر نظریه تقلید از فقهاست و این یک نظریه علمی، اجتماعی و قرآنی است.

امام جمعه نجف اشرف همچنین به ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) اشاره کرد و بیان داشت: حضرت صدیقه طاهره (س) اولین کسی بودند که توطئه علیه اسلام و رسول اکرم (ص) را آشکار کردند و امروز اسلام به برکت جانفشانی ها و موضع گیری های آن حضرت باقی مانده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha