جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دادگاه کبک، مجازات مهاجم حمله به مسجد را کاهش داد

حوزه/ در جلسه دادگاه تجدیدنظر کبک، مهاجمی که پس از حمله به مسجد، ۶ نمازگزار را با رگبار گلوله به قتل رساند، اکنون پس از گذراندن ۲۵ سال در زندان، می‌تواند درخواست آزادی مشروط بدهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از الجزیره، دادگاه کبک، مجازات مهاجم مسجد را کاهش داد.

طبق حکم جدید دادگاه تجدیدنظر کبک ، مهاجمی که در سال ۲۰۱۷ میلادی، با یورش به مسجد و آتش گشودن به سوی نمازگزاران، ۶ تن را به قتل رساند، هم اکنون می‌تواند پس از گذراندن ۲۵ سال در زندان، برای آزادی مشروط درخواست بدهد.

دادگاه تجدیدنظر حکم داد که حکم قبلی الکساندر بیسونت مغایر با قانون اساسی این کشور است، مردی که به جرم تیراندازی مرگبار شش مسلمان بی‌گناه را در مسجدی در استان کبک کانادا در سال ۲۰۱۷ به خاک و خون کشیده بود،  سال گذشته به زندان بدون آزادی مشروط در ۴۰ سال محکوم شده بود.

۶ مرد مسلمان با اسامی ابوبکر ثابتی، عبدالکریم حسنه، خالد بلکاسمی، محمد تانوباری، ابراهیم باری و عزالدین صوفیان هنگام تیراندازی اسلام‌هراسی در داخل مرکز فرهنگی اسلامی کبک در ژانویه ۲۰۱۷ کشته شدند.

این حمله که اندکی پس از نماز عصر انجام شد و بسیاری از نمازگزاران را مجروح کرد ، موجی از خشم و نفرت را در سرتاسر کبک و کانادا برانگیخت.

بوفلدجا بنابدالله ، سخنگوی مسجد شهر کبک ، روز پنجشنبه پس از تصمیم دادگاه تجدید نظر به رسانه‌های محلی گفت:  ناامیدی ، این کلمه ای است که تنها می‌توانم به زبان بیاورم.

بنابدالله گفت: ما اطمینان نداریم که (این تصمیم) عدالت را در مورد ... جنایت فجیع به اجرا درآورده است.

وی افزود که این حکم درد خانواده‌های قربانیان را از نو زنده می‌کند و قلب ما را می‌شکند.

بیسونت در رابطه با این حمله به شش اتهام قتل و شش اتهام اقدام به قتل خود اعتراف کرد و قاضی سال گذشته وی را به حبس ابد بدون احتمال مشروط برای ۴۰ سال محکوم کرد. سئوالی که امروز بسیاری از مسلمانان کبک از خود می‌پرسند این است که آیا ارزش خون  مسلمانان کبک کمتر از خون شهروندان دیگر این کشور است؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha