سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مسلمانان داغدار یونان از کمبود قبرستان رنج می برند

حوزه/ درحالی که مسلمانان پس از سال‌ها انتظار بالاخره در آتن صاحب یک مسجد شدند، تنها گورستان مسلمانان در یونان در تراکیه در شمال این کشور واقع شده و جامعه اسلامی از نبود قبرستان رنج می‌برند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thenationalherald، مسلمانان داغدار در یونان که عزیزان‌شان را از دست داده‌اند می‌گویند که به قبرستان‌های اسلامی بیشتر و نزدیک‌تری نیاز دارند.

گفته می‌شود تنها گورستانی مسلمانان در تراکیه در شمال یونان واقع شده است و درحالی که به تازگی تنها مسجد رسمی یونان در شهر آتن پایتخت این کشور پس از سال‌ها تاخیر افتتاح گردیده، مسلمانان  ساکن این کشور از کمبود قبرستان در رنج هستند.

بحث‌ها پس از مرگ یک پناهجوی ۲۷ ساله افغانستانی در اردوگاه مهاجران ریتسونا در ایویا آغاز شده و اعتراضاتی آغاز گردید زیرا در اثر کمبود قبر، جسد وی در سردخانه باقی مانده بود. در نهایت مجمع مهاجران یونانی موفق شد با جمع آوری کمک‌های مالی برای دفن وی که مادر سه فرزند بوده و پس از آزمایشات معلوم شد در اثر ابتلا به کرونا در اردوگاه درگذشته است، به تراکیه منتقل و به خاک سپرده شود.

گفتنی است در سال ۲۰۱۷ ، خبرگزاری‌ها به نقل از  اداره دولتی ترکیه گزارش دادند که مشکل نبود قبرستان نگرانی‌هایی را در جامعه مسلمانان به دنبال داشته است.

محمد لگگر ، یک پناهنده ۳۳ ساله فلسطینی که از حلب سوریه فرار کرده بود ، پس از مرگ فرزند متولد نشده خود در آتن گفت: من هرگز فرصتی برای رفتن به مراسم تشییع جنازه نوزادم پیدا نکردم. زیرا او بسیار دور دفن شده بود

مقامات یونان درخواست مسلمانان برای ساختن گورستانی برای آتن را رد کرده اند ، هزاران مسلمان که اکنون یک مکان رسمی برای دعا دارند، قبرستانی ندارند که مردگان‌شان را در آنجا دفن کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha