جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ تجمع طلاب و دانشجویان انقلابی قم در پی شهادت شهید محسن فخری زاده

حوزه/ مدیران مدارس علمیه خوزستان، خواستار قطع کامل دسترسی آژانس بین‌المللی به اطلاعات دانشمندان هسته‌ای و نظامی شد و تصریح کردند: ترور نتیجه مذاکره بود؛ منتظر انتقام هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، خبر ناگوار شهادت یکی دیگر از دانشمندان طراز اول صنعت هسته‌ای و دفاعی کشور، بسیار سخت و ناراحت کننده بود. این خبر در کنار برخی اظهارنظرها و اخبار مشمئز کننده که کماکان دم از سازش و صلح می‌زدند، علاوه بر آن داغ تازه، قلب جوانان انقلابی کشور را به درد آورد.

در این راستا برآن شدیم تا گفتگویی با جمعی از مدیران مدارس علمیه خوزستان داشته باشیم و نظر آن‌ها نسبت به این حادثه تروریستی دل‌خراش را جویا شویم.

ضرورت قطع دسترسی آژانس بین‌المللی به اطلاعات دانشمندان هسته‌ای و نظامی

در ابتدا حجت‌الاسلام مرتضی خوش‌بین، مدیر مدرسه علمیه صاحب‌الزمان(عج) شهرستان ماهشهر، ضمن محکومیت ترور شهید فخری زاده اظهارداشت: هرچقدر که ما از مواضع خود کوتاه بیاییم و به دشمن امتیازات بیشتری دهیم، دشمن جری‌تر شده و دشمنی‌هایش بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به دسترسی‌های آژانس بین‌المللی به اطلاعات دانشمندان هسته‌ای و نظامی کشور، گفت: قطعاً باید این دسترسی نامحدود برچیده شود؛ چراکه درز اطلاعاتی از طریق جاسوسان همین آژانس بین‌المللی بوده که منجر به ترور این شهید عزیزمان شده است.

انتقام جمهوری اسلامی در سه محور باید عملیاتی شود؛ محور سوم زودتر از بقیه!

همچنین حجت‌الاسلام سید عباس موسوی، مدیر مدرسه امام خمینی(ره) بندر امام خمینی(ره) با اشاره به جمله مقام معظم رهبری مبنی بر «انتهای توافق با آمریکا دست برداشتن از اسلام و محتوای جمهوری اسلامی است» تصریح کرد: به اعتقاد حقیر، تک‌تک جملات رهبر معظم انقلاب دارای جنبه قرآنی و روایی است. ازآنجایی‌که ایشان فرموده بودند «دشمن با مذاکره دنبال این است که ما از اسلام و جمهوری اسلامی دست‌برداریم و تا این کار را نکنیم دشمنی او ذره‌ای کم نمی‌شود» این اقدام را می‌توان در ادامه فرمایش حضرت آقا تحلیل کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که «دیدگاه شما برای انتقام از عاملان ترور شهید محسن فخری زاده چیست؟» تصریح کرد: انتقام جمهوری اسلامی باید در سه محور تحقق پیدا کند؛ «تقویت انسجام داخلی»، «تقویت سنگر اقتصادی» و «گوشمالی فوری و مقتدرانه به عاملان اصلی این ترور» تحقق پیدا کند تا دیگر هیچ دولتی جرئت نکند به ناموس و خاک این کشور تعرض کند.

ترور شهید فخری‌زاده نتیجه مذاکره با آمریکا است

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام خاکی، مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله قاضی شهرستان دزفول، در ادامه با اشاره به مخالفت صهیونیسم بین‌المللی با علم و علم‌اندوزی در دنیا، خاطرنشان کرد: صهیونیسم بین‌المللی و تروریست دولتی که به نام اسرائیل موجودیت پیداکرده نه‌تنها موافق علم و علم‌اندوزی در دنیا نیست! بلکه آنچه فلسفه‌ کار دولتی خود قرار داده این است که اگر کسی در دنیا به دنبال علم‌آموزی بود و آن شخص مخالف اسرائیل باشد را باید حذف کند.

وی در ادامه در پاسخ به این سؤال که «مصادف شدن ترور شهید فخری زاده با شهادت شهید شهریاری چه درسی برای دولتمردان ما دارد؟» گفت: دولتمردان ما باید به این یقین برسند که نتیجه مذاکره و امتیاز دادن به آمریکا چیزی جز دشمنی بیشتر این کشور با جمهوری اسلامی نیست و جای تأسف دارد اگر دولتمردان مابعد از این‌همه دشمنی‌ها و ترورها دوباره حرف از مذاکره با دشمن بر زبان بیاورند.

دست از استکبارستیزی بر نخواهیم داشت

همچنین حجت‌الاسلام نصرحمادی، مدیر مدرسه سیدالشهداء(ع) شهرستان خرمشهر، اظهارداشت: دشمن، دشمن است حتی اگر لبخندی بر چهره داشته باشد، باید بدانیم که خنجری در دست مخفی کرده و منتظر غفلت ماست تا ضربه مهلکی وارد کند.

مدیر مدرسه سیدالشهداء(ع) شهرستان خرمشهر، افزود: تا زمانی که ماهیت انقلاب اسلامی ما استکبارستیزی است دشمن دست از دشمنی با ما بر نخواهد داشت چون دشمن می‌داند شکست‌هایی که در منطقه خورده است به خاطر وجود ایران اسلامی است.

تعلل در پاسخ مقتدرانه، موجب اقدام بعدی دشمن خواهد شد

اما دیگر مخاطب ما در این گزارش، حجت‌الاسلام فرامرزی، مدیر مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) شهرستان شادگان، بود که وی خواستار اقدام فوری و پاسخ مقتدرانه به این جنایت از جانب متولیان امر شد و افزود: اگر در دادن پاسخ مقتدرانه به دشمن تعلل کنیم یا خدایی ناکرده کوتاهی‌ای در این زمینه صورت گیرد، دشمن وقیح‌تر شده و حتماً ضربات دیگری به ما خواهد زد.

وی افزود: مقام معظم رهبری، سالیان درازی است که می‌فرماید باید جلوی نفوذ دشمن گرفته شود و مراقب جریان نفوذ باشیم! این ترورها نتیجه همین جریان نفوذ است و به نظر بنده ریشه‌ی تمامی این ترورها کم‌کاری و کوتاهی وعدم توجه کافی به صحبت‌های رهبری توسط مسئولین متصدی است.

نفوذی‌های داخلی شناسایی و محاکمه شوند

همچنین حجت‌الاسلام هردان، مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) شهرستان رامهرمز، خواستار اقدام فوری در مقابل نفوذی‌هایی که در داخل به دشمن گرا می‌دهند شد و تصریح کرد: تکلیف دشمن که مشخص است و نباید از دشمن انتظاری جز دشمنی داشت ولی علت اصلی این ترور، نفوذی‌های داخلی است که باید هرچه زودتر شناسایی و محاکمه شوند و نباید به مردم آدرس غلط بدهیم آدرس اصلی در درون است.

وی در ادامه اظهارداشت: توقع ما از دولتمردان این است که هر چه زودتر از این‌همه دشمنی‌ها و ترورها درس عبرت گیرند و از تمامی تعهداتی که جز ضرر چیزی برای کشور نداشته، خارج شوند. نباید اطلاعات کشور را در اختیار دشمن قرار دهند تا دشمن این‌گونه به ما ضربه زند.

لزوم توقف دسترسی بازرسان آژانس به تأسیسات هسته‌ای ایران

 حجت‌الاسلام ساری، مدیر مدرسه علمیه المهدی(عج) مسجدسلیمان هم با اشاره به اینکه ریشه‌ مشکلات کشور در داخل است تأکید کرد: مذاکره و تکیه به بیگانگان فایده‌ای ندارد و تنها راه چاره تکیه‌بر توان داخلی و اقتصاد مقاومتی است.

وی در ادامه خواستار توقف دسترسی نامحدود بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد و افزود: بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نقش یک جاسوس عمل کرده و اطلاعات دانشمندان هسته‌ای ما را در اختیار دشمنان ما قرار داده‌اند؛ پس هرچه زودتر باید جلوی دسترسی نامحدود بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اطلاعات هسته‌ای و دانشمندان هسته‌ای ما گرفته شود.

خباثت‌های استکبار جهانی امری پایان‌ناپذیر است

همچنین حجت‌الاسلام طیب زاده، مدیر مدرسه علمیه جزائریه شهرستان شوشتر، بابیان اینکه «خباثت‌های استکبار جهانی امری پایان‌ناپذیر است» تصریح کرد: هرچقدر که دولت ما بخواهد با استکبار جهانی با مماشات برخورد کند فایده‌ای در خباثت‌ها و نقشه‌های شوم آن‌ها برای کشور ندارد و ما چاره‌ای جز مقاومت در مقابل دشمن نداریم و تئوری مماشات یا همکاری یا تسلیم در برابر خواسته‌های استکبار جهانی باید کنار گذاشته شود.

وی در پایان خواستار اقدام فوری و انتقام سخت از عاملان ترور شهید محسن فخری‌زاده شد و تأکید کرد: به دلیل اینکه دشمن با این کار به ما اعلان‌جنگ داده، ما نیز قطعاً باید با قاطعیت درصدد انتقام‌جویی برآییم و پاسخ این اقدام دشمن شناسایی عاملان جنایت و انتقام گرفتن از آن‌هاست و برای تسکین و آرامش ملت بزرگ ایران ضروری است این انتقام هر چه زودتر گرفته شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    0 1
    اسراییل بزنید هرچه سریعتر. نکذارید ملت ایران و جهان فکر کنند از اسراییل میترسید.