جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دستگیری

حوزه/ در ادامه اقدامات دستگاه قضا در مبارزه با اژدهای هفت سر فساد کیومرث نیاز آذری به اتهام مشارکت در قاچاق حدود ۲ تن طلا توسط حفاظت اطلاعات قوه قضائیه بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، در ادامه اقدامات دستگاه قضا در مبارزه با اژدهای هفت سر فساد کیومرث نیاز آذری، پدر مصطفی نیاز آذری متهم فراری پرونده طبری به اتهام مشارکت در قاچاق حدود ۲ تن طلا توسط حفاظت اطلاعات قوه قضائیه بازداشت شد. اتهام او مشارکت در قاچاق دو تن طلا عنوان شده است.

اما نیازآذری که بود که با دستگیری او دوباره نام برخی از سیاستمداران کهنه‌کار بر سر زبان‌ها افتاده است؟!

کیومرث نیاز آذری از زمان تاسیس وزارت اطلاعات تا سال ۸۵ ریاست اداره کل اطلاعات استان مازندران را بر عهده داشت. وی پس از بازنشستگی در سال ۸۵ تقریبا به مدت ده سال بر صندلی ریاست دانشگاه آزاد مازندران تکیه زد و در نهایت با آمدن علی‌اکبر ولایتی به این دانشگاه ( سال ۹۵) برکنار شد.

لازم به ذکر است فرزند کیومرث نیاز آذری، مصطفی نیازآذری، متهم ردیف پنجم پرونده اکبری طبری است که پس از دستگیری طبری از کشور خارج شد. او به مشارکت در تشکیل شبکه در امر ارتشاء و پرداخت رشوه به اکبر طبری به میزان ۵ قطعه زمین در بابلسر متهم است.

همچنین کیومرث نیازآذری، پسرعموی حسین نیاز آذری یکی از نمایندگان شهر بابل در مجلس نهم و دهم است.

گفته می شود مصطفی نیاز آذری به پشتوانه پدرش، کیومرث نیاز آذری، از رانت‌های مختلف اقتصادی بهره‌مند شده است و البته شایان ذکر است که خاندان نیازآذری بخش بزرگی از ییلاقات بندپی سوادکوه و بندپی شرقی بابل را به غنیمت گرفتند. وحید شورابی، مسئول مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد در صفحه شخصی توئیتر خود نوشته بود: کاملا تصادفی! در زمان ریاست کیومرث نیازآذری بر دانشگاه آزاد مازندران، فاضل لاریجانی به عنوان رئیس واحد آمل زیر نظر نیازی آذری فعالیت میکرد!

در جریان پرونده معاونت اجرایی سابق حوزه ریاست قوه‌قضائیه، یکی از متهمان کلان اقتصادی که پرونده او با اعمال نفوذ طبری بسته شد، مصطفی نیاز آذری فرزند کیومرث نیازآذری است که به طور غیرقانونی از کشور متواری شد. مصطفی نیازآذری از عناصر اصلی ارتشاء در شبکه اکبر طبری است که با تشکیل ۱۰ شرکت صوری در داخل و خارج از کشور با نفوذ در بستر قضایی و بانکی کشور و با فاکتورسازی و ثبت سفارش‌های صوری اقدام به خروج ارز از کشور کرده و از این طریق به اموال نامشروع زیادی نیز دست پیدا کرده است. مصطفی نیاز آذری در تاریخ ۲۷ دی سال ۹۰ به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور بازداشت شد؛ اما علیرغم اعترافات صریح وی با دخالت و اعمال نفوذ اکبر طبری حکم برائت او در برخی از عناوین اتهامی صادر و در برخی عناوین اتهامی دیگر نیز مسکوت ماند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد حسن IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    8 2
    من تعجب میکنم هر کسی میخواد د ر یک ارگان دولت وارد بشه و یا حتی کارخانه ..باید هفت خان رستم را رد کند . ان وقت چطور در پست های به این مهمی اجازه ورود چنین انگلهایی داده شده . بنظرم در تمام استانها امثال چنین زالوهایی هستن که الان زیر پوست میش قایم شدن . خدا پدر اقای رییسی را بیامرزه که چنین قاطعانه داره برخورد میکنه . در ضمن برای این چنین افراد باید حکم اعدام ببرند نه اینکه حکم اعدام برای امثال سلطان سکه و غیره باشه ‌. اگر قراره اکبر طبری ها فقط زندانی بشن فایده ای نداره .
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    5 0
    هرچه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک
    • م ک از رش IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
      1 0
      برادر عزیز شما آقای محمد جواد رشیدی را نمی شناسی . اگر ذره ای از ایشن شناخت داشتی هیچ وقت چنین قضاوت نمی کردی.
    • مهدی IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      3 0
      همون بهتر که این انگل ها رو نمی شناسیم
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    6 0
    با سلام، رحمت به چین بی دین که هر مقام و مسئول فاسد را در ملأ عام گردن زدند و می‌زنند تا عبرت دیگران شود.
  • نادر IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    2 0
    اعدام پایان زندگی و پرونده این فاسدین است که الان سایر مفسدین دنبال اعدام طبریها هستند. ولی یه سوال دو تن طلا کجا بوده که میخواسته از کشور خارج کنه ؟ مگر جای طلا در خزانه بانک مرکزی نیست؟؟؟؟؟
  • دادامهران ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    0 1
    این آشغالهایی که اینطور خون مردم رو میمیکن نباید راحت بمیرن، حق مردم رو میخورن و بهترین زندگی هار و میکنن
  • مارال IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    2 0
    هرچه بگندد نمكش ميزنند،واى به روزى كه بگندد نمك
  • ناشناس IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    0 0
    درود خدا بر آیت الله رئیسی که... مفسد را از صفحه قوه قضائیه محو کرد. لعنت خدا بر افراد مفسد از جمله ...
  • مهدی صادقی IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 0
    نفوذ
  • CA ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
    0 0
    حالا ببين تو اين سالها كه قدرت داشتن و حالا گير افتادن چقدر حق ها رو نا حق كردند ، و ريشه انقلاب رو سوزوندند ، و چقدر مردم رو بي دين كردند و اخر كاري بعد از سالها ظلم و ستم براي دزدي واضح به اين بزرگي گير افتادن
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
    0 0
    چرا از این خبرها 24ساعت بیرون میاد ولی یک خبر از اعدام این مفسدین بیان نمیشه
  • سید حبیب CA ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    0 0
    اقای رئیسی اومده چون میدونن که پایان فساد استارت خورده میخوان هر چه زودتر کارای نیمه کارشونو انجام بدن ، امیدوارم جوانهایی که لیاقت همچین پست هایی و دارن و الان بیکارن استخدام بشن ، کلا یک نظارت کاملا هوشمندانه و قوانین و سیستمی که اجازه دزدی نده داشته باشیم که حتی فکر دزدی هم کسی نکنه
  • مرادی IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    1 0
    عجب دزد دزد بازی تو کشوری که اسم حضرت بقیه الله عج روشه اینا رو باید اعدام کنند ن زندان تا درس عبرت بشه . ما ملت امام حسینیم
  • Sadegh IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    0 0
    خیلی جالبه یه نفر جوری از رشیدی طرفداری میکنه ک انگار هم سفره ایشونه. همشون سروته یه ک باسن. دوتن نبوده و ده تن بوده
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    0 0
    خدایا شکرت ک صدای گریه های منو شنیدی همین حفاظتی ها منو سر یک مساله بی ارزش اذیت کردن و منم خشم خودمو نشون دادم و مجبورم کردن بعد از ۱۰ سال خالصانه استعفا بدم و و منم چون سنم کم بود و بلد نبودم و عصبی بودم اینکارو کردم و الان ۵ ساله ک بیکارم و هر شب فقط نفرینشون میکردم خدارو شکر تموم اعضای اون گروه رو گرفتن آه من دامن تک تک اونها رو گرفت .من فرزند شهیدم و خون پدرم دامنشون رو گرفت
  • یازهرا IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    1 0
    اگر ازاین موارد در دادگستری پیدا بشه به چه ارگانی باید اطلاع دادوقتی حفاظت خودش دستگیر شده؟؟؟؟؟؟توسط چه کسانی قضات و مسوولین دادگستری مورد ارزیابی قرار می گیرند؟
  • غریبی IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    0 0
    در پرونده زمین من هم نقش بسزایی داشتن بیست میلیارد زمین منو با جعل اسناد خوردن و با وجود حکم قطعی بر جعلی بودن استنادات و کلاهبرداری طرفین پرونده ام بعد از دوسال خدا را شکر دست مفسدان رو شد در واقع بیشترین ضربه را به دین و آرمان های انقلاب میزنن
  • عباس IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    3 0
    چرا ناصر بابا نتاج که فرزند نیازادری را از فرودگاه فراریداد دستگیر نشد ؟