شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
فخری زاده

حوزه/ علما، مدارس و نهادهای علوم دینی اهل سنت کشور در پیام ها و بیانیه هایی جداگانه ترور دانشمند هسته ای، دکتر فخری زاده را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از استانها، علما، مدارس و نهادهای علوم دینی اهل سنت استان های خراسان رضوی، آذربایجان غربی و گلستان در پیام ها و بیانیه هایی جداگانه ترور دانشمند هسته ای، دکتر فخری زاده را محکوم کردند.

متن پیام ها به این شرح است:

مولوی غلام نبی توکلی امام جمعه اهل سنت شهرستان تایباد

انا لله و انا الیه راجعون

با انقلاب اسلامی ایران و حرکت رو به رشد دانش، به ویژه دانش های نوین، استکباری را که عادت به بردگی کشاندن دولت های اسلامی داشت را چنان خشمگین و سردرگم کرده است که برای حذف دانشمندان کشورمان، رو به "ترور" آورده است.

"ترور" پست ترین شیوه ای است که صهیونیست ها، پست ترین انسان های روی زمین بارها در ایران، عراق، مصر و دیگر کشورهای اسلامی به آن متوسل شدند و تازه ترین جنایت آنها، "ترور" دانشمند برجسته و پر تلاش کشورمان، شهید "محسن فخری زاده" است.

خوشبختانه دانش امروز در ایران ما "بومی" شده و هرچند جای خالی شهید فخری زاده، همیشه احساس خواهد شد، اما شاگردان این شهید والامقام، دنبال کننده راه روشن این شهید و دستیابی به قله های دانش خواهند بود، چرا که "اگر دانش در ثریا هم باشد، باز مردانی از ایران به آن دست پیدا خواهند کرد".

اینجانب شهادت محسن فخری زاده، دانشمند برجسته کشورمان را به محضر مقام معظم رهبری، نیروهای مسلح، جامعه علمی و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض نموده و تقاضا دارم دستگاه های امنیتی کشور، نسبت به شناسایی و انتقام سخت از آمران، عاملان و حامیان این جنایت هولناک اقدام نمایند، تا دنیا بداند "دوران بزن در رو" به پایان رسیده است.

حوزهای علمیه دارالعلوم لتعلیم القرآن و السنه (منطقه مشهد- سرخس )و جامعه الاحناف تایباد

 بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا"

یکبار دیگر مزدوران استکبار  ، شیاطین و بردگان صیهونیستی ، دست خود را به خون فرزندان این سرزمین آلوده کردند و نشان دادند که جهالت و دشمنی با پیشرفت ملتهای مستقل ، محدودیتی ندارد و گرگهای تشنه به خون انسانیت و عدالت و علم،  متوحش تر از پیش در صدد رسیدن به مطامع خود هستند.

فرزندان دانشمند این دیار اما خوفی بس بزرگ در دل آنها انداخته اند

غده های سرطانی که  فلسفه وجودی خود را در خطر می بینند و خانه سست خود را بر دزدی، غارت ثروت، ظلم و کشتارملتهای مظلوم بنا نهاده اند ، خود را در معرض طوفان پیشرفت و قدرت فزاینده علمی و تکنولوژیکی ما می یابند ، چاره ای جز حذف مذبوحانه فرزندان دلاور  این مرز و بوم نمیبینند.

اما دشمن جرار به اقتضای طبیعت محکوم به شکست در پیشگاه تاریخ است که همان وعده الهی است ، 

این حوزه های علمیه  شهادت دانشمند ارشد کشورمان دکتر محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نو آوری وزارت دفاع  را به ، ملت بزرگ ایران و رهبرمعظم انقلاب و خانواده علمی کشور و اهل بیت آن فرهیخته پر تلاش تبریک وتسلیت گفته  علو درجات برای ایشان از درگه حضرت ذوالجلال مسئلت  داریم .

مدیر ، مدرسین ، طلاب ، کارکنان حوزه های علمیه دارالعلوم لتعلیم القرآن و السنه منطقه مشهد – سرخس جامعه الاحناف تایباد

مولوی علی خیری مدیر حوزۀ علمیه صدیقیه ـ تربت جام

سانحه ترور  دانشمند برجسته، پرسابقه، و نخبۀ دفاعی کشور، شهید دکتر محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بار دیگر چهرۀ پلید و سرشار از کینه دشمنان اسلام و در راس آن رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی را نسبت به ملت شریف و سرافراز ایران آشکارتر ‌ساخت. ، ایشان پس از سالها قدرت آفرینی دانشمندانه با علم، اینبار با شهادت خود بر اقتدار ملت ایران افزود.

بنده این جنایت غیر انسانی را به شدت محکوم می‌نمایم و برای شهید محسن فخری‌زاده مغفرت تامه و علو درجات از بارگاه الهی مسئلت دارم. خداوند به بازماندگان مرحوم اجر و صبر عنایت کند و جنایتکاران جهانی را به سزای اعمالشان برساند.

کانون تقریب مذاهب دانشگاه پیام نور پیرانشهر

بسم الرب اشهداء

انا لله و انا الیه راجعون

شهادت دانشمند هسته ای ایران و نیز فخر کشور و جامعه علمی جهان، شهید دکتر محسن فخری زاده را به تمامی اهل علم و نیز آزادی خواهان جهان تسلیت عرض می نماییم.

و بدون شک، صهیونیسم جهانی، به یاس و ناامیدی رسیده است و ناتوان از ایستا کردن کاروان علم و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران است برای همین به ترورهای کور و حذف فیزیکی دانشمندان ما، اقدام میکند. 

اما صهونیست ها و ایادی استکباری شان بدانند که در جمهوری اسلامی هزاران فخری زاده و احمدی روشن وجود دارد.

روابط عمومی دانشگاه پیام نور پیرانشهر

"انا لله و انا الیه راجعون"

 ترور ناجوانمردانه و بزدلانه "شهید دکتر محسن فخری زاده" توسط ایادی استعمار، بار دیگر نشان داد که دشمنان ملت بزرگ ایران همچنان پیشرفت و توسعه علمی کشور را نشانه رفته اند. این ترورهای کور اگرچه با هدف توقف روند رو به رشد توسعه علمی کشور صورت می گیرد؛ اما دشمنان ایران اسلامی باید بدانند که اقتدار و پیشرفت علمی کشور متکی به افراد نیست بلکه این، یک جریان و حرکت عظیمی است که هیچ دشمنی را یارای مقابله با آن نیست و ان شاءالله نهضت پیشرفت و توسعه علمی کشور با خون شهدای عزیزمان بیش از پیش تداوم و توسعه پیدا خواهد کرد.

دانشگاه پیام نور پیرانشهر اقدام شنیع و خفت بار ترور این شخصیت بزرگ علمی را که مخالف همه ارزش های علمی و انسانی و در مخالفت آشکار با همه قوانین بین المللی است به شدت محکوم می نماید و شهادت این شهید والامقام را به ملت بزرگ ایران بویژه جامعه علمی و دانشگاهی کشور تبریک و تسلیت عرض می نماید.

مولانا محمدحسین گرگیج، امام جمعه اهل سنت آزادشهر و مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ غَافِلًا عَمَّا یَعْمَلُ الظَّالِمُونَ ۚ إِنَّمَا یُؤَخِّرُهُمْ لِیَوْمٍ تَشْخَصُ فِیهِ الْأَبْصَارُ

ترور ناجوانمردانه‌ی‌ شهید " دکتر محسن فخری زاده" دانشمند برجسته هسته‌ای کشور موجب تألم و تأثر اینجانب گردید.

بنده ضمن محکومیت این عمل بزدلانه، از مسئولین ذی‌ربط خواستار شناسایی مسببان این جنایت، برخورد قاطع و مجازات آنان هستم و توصیه بنده به مسئولان امنیتی و مدیران ارشد کشوری این‌ است که دانشمندان و نخبگان برتر کشور، جزوی از اهداف دشمن هستند؛ لذا هوشیار و آگاه‌تر باشند و در صیانت و حفاظت از چنین سرمایه های ملی کوشاتر باشند.

اساتید و طلاب مدرسه علوم دینی ربانیه چنارلی گلستان

((انا لله و انا الیه راجعون))

بار دیگر دست جنایتکار استکبار جهانی برای ضربه‌زدن به حرکت و جهاد علمی کشور، به خون یکی از فرزندان شایسته انقلاب آلوده شد و دوباره مهر تاییدی بر خباثت و ددمنشی دشمنان جمهوری اسلامی ایران نقش بست و نیت شوم آنان را برملا کرد.

 این شهید بزرگوار در سال‌های مجاهدت خود ضمن فعالیت در عرصه‌های علمی، در سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع نیز مسئولیت ارتقای توان دفاعی کشور در برابر تهدیدات نوین را بر عهده داشت.

بدون شک همت دانشمندان و استادان و دانش‌پژوهان کشور و علی‌رغم وجود دشمنی دشمنان،‌ انگیزه‌ خبیث توقف حرکت و جهاد علمی کشور را ناکام خواهد گذاشت.

خون این شهید سبب اتحاد و انسجام ملت در ایستادگی در برابر دشمنان به ویژه آمریکای‌جنایتکار و رژیم غاصب صهیونیستی خواهد شد و مسببان این ترور شوم، تاوان سختی پرداخت خواهند کرد.

اساتید و طلاب مدرسه علوم دینی ربانیه چنارلی، ضمن عرض تسلیت به مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران  و علی الخصوص خانواده آن شهید سرافراز، از وزارت اطلاعات و نهادهای امنیتی،

می طلبد که مسببین این ترور ناجوانمردانه به اشد مجازات برسانند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha