جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شکایت

حوزه/ آن گونه که از شواهد پیداست، علت شکایت رئیس اداره کار شهرستان میانه، انتقاد طلبه میانیه ای از بی توجهی به تکریم ارباب رجوع توسط اداره کار با نوشتن یک پیام کوتاه (استوری) برای آقای فرماندار بوده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، معاون مدیر کل و مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان میانه از طلبه میانه‌ای به خاطر پیام انتقادی که در صفحه شخصی خود منتشر کرده بود، به جرم توهین و نشر اکاذیب شکایت کرد.

آن گونه که از شواهد پیداست، علت شکایت بابک کبیری، رئیس اداره کار شهرستان میانه، انتقاد این طلبه از بی توجهی به تکریم ارباب رجوع توسط اداره کار با نوشتن یک پیام کوتاه (استوری اینستاگرام) برای فرماندار شهرستان بوده است.

در متن استوری انتقادی آمده است: «آقای فرماندار میانه؛ آیا می دانید خیلی از مراجعین و کارکنان اداره ی کار از برخوردهای زشت و زننده ی رئیس آن اداره و ناکارآمدی ایشان ناراضی هستند؟!!؟ - حال سؤال این است؛ ایشان با حمایت چه کسی و شایدم چه کسانی و بر چه اساسی سال هاست که بر این مسند تکیه داده؟!!؟»

شرح ماجرا

این طلبه میانه‌ای در شرح ماجرای شکایت رئیس اداره تعاون، کا و رفاه اجتماعی شهرستان میانه می گوید: در ماجرای اخیر مردم و حتی برخی کارکنان اداره کار گلایه ها و انتقادات زیادی از آقای مهندس کبیری، رئیس این اداره داشتند، لذا براساس وظیفه و تکلیف، یک پیام خطاب به فرماندار شهرستان از طریق فضای مجازی و استوری در صفحه اینستاگرام با محتوای "آقای فرماندار میانه؛ آیا می دانید خیلی از مراجعین و کارکنان اداره ی کار از برخوردهای زشت و زننده ی رئیس آن اداره و ناکارآمدی ایشان ناراضی هستند؟!!؟ - حال سؤال این است؛ ایشان با حمایت چه کسی و شایدم چه کسانی و بر چه اساسی سال هاست که بر این مسند تکیه داده؟!!؟» منتشر کردم. البته قبل از انتشار پیام به آقای فرماندارهم پیام دادم که جواب نداد.

ستاری ادامه می‌دهد: پس از انتشار پیام، حدود دوهفته پیش از پلیس فتا شهرستان میانه تماس گرفتند و گفتند شکایتی علیه شما شده است، بعد از مراجعه، سؤال کردند که شما این استوری و پیام را منتشر کرده اید؟، پاسخ دادم بله، گفتند آن را قبول داری؟ گفتم بله؛ فرم مربوطه را پر کردم و  گفتند خبرتان می کنند. چهارشنبه شب گذشه از سامانه ثنا دستگاه قضایی پیامک احضاریه ای را دریافت کردم که ظرف ۵ روز دیگر خود را به شعبه اول بازپرسی دادسرای میانه معرفی کنید. نکته جالب این بود که نوشته بودند به همراه وکیل و ضامن معتبر به دادسرا مراجعه کنید. ان شاءالله روز دوشنبه با مستندات کامل به دادسرا مراجعه خواهم کرد، چون اعتقاد دارم به وظیفه نهی از منکر عمل کرده ام.

برخورد با منتقدان رسانه ای ممنوع

این اتفاق در حالی افتاده است که محمدرضا پورمحمدی، استاندار فعلی آذربایجان شرقی، شامگاه ۲۳ دی ماه ۱۳۹۷ در دیدار هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران، مدیران مسئول و خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی بر لزوم بالا رفتن آستانه تحمل مدیران در مقابل رسانه ها  تاکید کرده و گفته بود که هیچ مدیر دولتی حق شکایت از اصحاب رسانه را ندارد.

اسماعیل جبارزاده، استاندار وقت آذربایجان شرقی که بعدها به معاونت سیاسی وزارت کشور رفت هم ۲۶ مرداد ۱۳۹۵در دیدار با اصحاب رسانه استان به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار و هفته دولت، گفته بود: هیچ یک از مدیران دولتی، حق شکایت از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان را ندارند و در صورت مشاهده موارد این چنینی با مدیر متخلف برخورد خواهد شد.  

سخن پایانی

خبرگزاری حوزه، حق پاسخگویی متقن و مستند را برای فرماندار و یا رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان میانه محفوظ می داند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه قم IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    13 3
    واقعا عجیب است. یعنی اصلا باور کردنی نیست که به خاطر یک پیام انتقادی و اعتراضی بر علیه مدیری شکایت رسمی تنظیم و پیگیری کنند. با این وضع باید کلا پرونده امر به معروف و نهی از منکر یا نقد و انتقاد را بست.
  • سعید IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    7 2
    من خودم خبرنگار هستم و متولد شهرستان میانه و اقوام نزدیک بنده پدر بزرگ و دایی ها ... در این شهرستان سکونت دارند و بغیر این خودم هم کارهای اداری در چند سال اخیر از قبیل هم کارهای اداری متعددی باعث شده به ادارات این شهرستان مراجعه کنم ولی متاسفانه باید عرض کنم این طلبه منتقد و اهالی این شهر و بخصوص اهالی روستاهای اطراف این شهرستان مشکل های ناشنیده از طرف مسئولین دارند. و مسئولین نیز هیچ موقع هموش شنوایی ندارند. البته یادم میاد چندین سال قبل هم یه خبرنگار محلی هم یه درگیری با یکی از ادارات داشت و دادگاهی شده بود. شهری که استاد عالم و استاد اخلاق شهر قم اهالی این شهر هستش. مرحوم آیت الله میانجی که خیلی از اساتید ما در تهران خودشان را شاگرد ایشان میدانند. این برخود شکایت مسئولان این شهرستان زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست. به نظر بنده باید از این طلبه حمایت بشود. تشکر میکنم از خبرگزاری حوزه
  • ... IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    2 10
    اداره کار زیر نظر وزارت کار است اما این طلبه به فرماندار نوشته است و متن پیامش این است که فرماندار دانسته از این مدیر حمایت می کند پس پیام این طلبه مشکل دارد و بی دقتی کرده است
    • IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
      5 1
      فرماندار یک شهر مسول تمام امر دولتی اون شعر محسوب میشه که اداره کار هم یکیشه در صورت صحت حرفشون به شخص مناسبی خطاب کرده اند
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    5 0
    نقد از عملکرد افراد بویژه کسانی که اساسا از سوی مردم اجیر شده اند تا مسئولیتی را بعهده بگیرن بایستی تلاش کنن تا ازنارضایتی ها کاسته بشه نه اینکه آشفته بشوند ودر مقام موضع گیری رویه قضایی را در پیش بگیرن وقتی رهبر انقلاب صراحتا از نقد استقبال میکند ومی فرمایید حق مسلم مردم هست بنابراین نه تنها این نوع اظهار نظر از مصادیق توهین وتشویش اذهان عمونی نیست بلکه نشان از شعوربالا وآگاهی مردم در نظارت بر رفتار مسئولین دارد احتمالاکه جناب کبیری هم در لحظه عصبانی بوده انشالله ختم بخیر خواهد شد جای هیچ نگرانی نیست بویزه اینکه دادستان انقلابی وقانونمداری در میانه مستقر هستن و یقینا مدیریت خواهند کرد.
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    4 0
    گفتن حقیقت به مزاق برخی خوش نمی آید و به جای اینکه به مشکل مردم رسیدگی کنند تلاش می کنند که منتقد را ساکت کنند .
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    6 0
    فکر می کنم حوزه باید از این طلبه حمایت کند
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    4 0
    احترام به ارباب رجوع از اصول نظام اسلامی است و کسی که عمل نکند باید دادگاهی شود نه کسی که انتقاد می کند
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    4 0
    چرا دهن کسی را که انتقاد می کنند می بندند.خب اگر راست می گویند ثابت کنند که این طلبه نادرست گفته نه اینکه کار را به دادگاه بکشند.
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    4 0
    یک. رب اشرح لي صدري/
  • معراج IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    2 1
    مگه شکایت از طلاب به دادگاه ویژه نمی ره این چطوری رفته دادگاه عمومی؟؟
    • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
      0 0
      دادگاه ویژه ویژه شکایات شئون طلبگی است
  • HB IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    0 0
    ان شاالله قاضی مربوطه تحت تاثیرهیچ جووجریانی نیست مراعات جایگاه خودوقوه محترم راباصدورحکم عدل مستدل خواهدکرد
  • محمد IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    1 0
    باید از این مدل طلاب حمایت بشه در همه جا
  • آ IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    1 0
    وای به حال مردمی که همچین مسولین بی صبر وحوصله ای دارند.باید تاسف خورد از حال این مسولین
  • طلبه میانجی IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    1 0
    من از طرف خودم و از طرف طلاب و فضلای میانه از خبرگزاری حوزه تشکر می کنم که این موضوع را پیگیری می کنید.
  • طلبه میانجی IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    1 0
    من از طرف خودم و از طرف طلاب و فضلای میانه از خبرگزاری حوزه تشکر می کنم که این موضوع را پیگیری می کنید.
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    1 0
    سلام بنده خودم طلبه هستم و در یکی از تابستان ها به شرکتی برای کارگری رفتم اما بعد از دو ماه زمانی که حقوقم را ندادند به اداره کار رفتم و هفت ماه طول کشید تا بعضی از حقوق خود را گرفتم در بسیاری از مولرد بنده را میپیچوندن بعد از رفتن به پیش امام جمعه شهرم دوباره به اداره کار رفتم بعد از حکم اولیه و نارضایتی صاحب کار و اعتراض در حکم بنده همان روز ها درج شد ولی نه بیمه نه حقوق اولیه درج شد خلاصه بعد از همان حکم به دادگاه و بازرسی از اداره کار که نه تخصص داشت نه مهارت و با سوال از خود کار فرما میخواست ببینه چی شده حتی یادمه با معاون ادراه سر اینکه از کی بپرسه دعوا کرد بعد از ۲ماه آن مبلغ درج شده برایم وصول شد من تازه مجرد بودم خدا برسه به حال متاهل ها که هفت هشت ماه صبر کردم اداره کار باید به نفع مستضعفین باشد نه کارفرماها خدا لعنت کند هر کس که به این مملکت خیانت می کند
  • فتوحی IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    0 1
    به نظر من باید مدیر رفتار کارمندانش را مورد بررسی قراردهد
  • من یک پاسدار مردم هستم IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    0 0
    در زمان قاجاری های مغول زاده یک روز حاکم کاشان بزرگان شهر را دعوت می کند و در میانه مجلس از جا برمیخیزد و هنگامی که از کنار یکی از افراد رد میشود ناگهان خنجر کشیده و بر سینه او زده تا جایی که قلب او را در میانه بهت حاضران بیرون می کشد! سپس می گوید این مرد در جایی از من انتقادی کرده خواستم ببینم چه دلی داشته که از من ایراد گرفته است.
  • حسن IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    0 0
    مدیران بر صندلی هایی تکیه زده اند که ثمره خون شهداست، باید خود را خادم مردم بدانند نه ارباب و کدخدا. رئیس اداره کار حداقل به حرف منتقد گوش می کردند حتی اگر این انتقاد خلاف بوده باشد. آستانه تحمل را بالا ببرید و حرف مردم را بشنوید و گارد تقابلی نگیرید.
  • سید حسین خادمیان IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    1 0
    بسمه تعالی طبق قانون پرونده باید به دادسرای ویژه روحانیت استان ارسال شود و بازپرس صلاحیت احضار روحانی را ندارد و در صورت آگاهی تخلف انتظامی کرده
  • محمد بختیاری IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    1 0
    حالا چرا دادگاه عمومی؟ دادگاه ویژه برای همین چیزهاست دیگه دادگاه عمومی صلاحیت رسیدگی به این پرونده رو ندارد اصلا!! مورد بعد اینکه بازپرس و دادستان چرا این شکایت رو قبول کردند!!!!!