جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 930450
۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷
الشهيد فخري زادة

حوزه/ بار دیگر دشمنان اسلام یکی از عناصر خدوم و ارزشمند کشور را از ما گرفتند و داغی جدید بر دل مردممان گذاشتند، مدیری دانشمند که افتخارات متعددی را برای کشورش آفرید و نقش موثری در پیشرفت هسته ای و دفاعی ایران داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، همه طیف های سیاسی و اجتماعی پس از شنیدن این خبر در سوگ شهادتش نشسته اند و بغضی فروخفته را در گلو نگه داشته اند و جلوه ای از همدلی و وحدت را به تصویر کشیده اند، اما آنچه که در این میان نگارنده را بر آن داشت که سطوری را مرقوم کند ایجاد فضای دوقطبی در جامعه از سوی برخی رسانه ها، افراد و جریان ها پس از چنین رویدادهایی است.

از یک سو عده ای مسئولیت ترور این شهید عزیز را به سوی دولت و برخی جریانات سیاسی نشانه گرفته اند و آسمان ریسمان می کنند تا نفرت پراکنی داخلی را در ساحت جامعه تئوریزه کنند و طیف مقابل هم این توپ را به زمین حریف برمی گرداند و از سوی دیگر نیز عده ای با تئوری سازی ترس ملی به دنبال این هستند که حق هر نوع انتقام و مقابله به مثلی را از مردم و حاکمیت سلب کنند و حس حقارت ملی را در جامعه فراگیر نمایند.

اینکه گاهی اظهار ضعف از سوی مسئولان و سیاسیون سبب جسورتر شدن دشمن و برنامه ریزی جهت توطئه هایی بیشتر می شود قابل انکار نیست اما اینکه در چنین حوادثی که از یک سو نیاز کشور به انسجام و وحدت ملی دوچندان می شود و از سوی دیگر زمینه دشمن شناسی مردم نیز بیش از گذشته فراهم می گردد و سوی پیکان حمله باید به سمت دشمن نشانه گرفته شود عده ای فضای کشور را پر از اتهام زنی، نفرت پراکنی و تسویه حساب های سیاسی کنند نیز اشتباهی راهبردی است که دود آن به چشم کلیت نظام می رود.

در این میان تکلیف آن دسته از کسانی که با اظهاراتی مثل «لزوم دوراندیشی»، «تدبیر و عقلانیت»، «خویشتن داری» و «جلوگیری از شعله ور شدن آتش جنگ و نزاع» ترس از هر نوع مقابله با نظام سلطه و یا انتقام از عاملان و آمران این جنایت ها را در جامعه تبدیل به یک استراتژی به ظاهر عقلانی می کنند روشن است که اینان در واقع همان #مرجفون هستند که در قرآن کریم و روایات معصومین علیهم السلام مورد مذمت قرار گرفته اند(احزاب آیه۶۰).

آنچه که مسلم است این است که هر گونه اظهار ضعف در مقابل دشمن غدّار او را نسبت به تجاوزهای بعدی جسورتر می کند و او را به فکر ضربه زدن بیشتر می کند.

حس عزت ملی گنج ارزشمندی است که انقلاب اسلامی آن را به ملت ایران هدیه داده و هیچ کس حق ندارد آن را با اپیدمی کردن ابزار ضعف و حقارت از مردم سلب کند همانطور که وحدت و انسجام ملی نیز هدیه دیگری از انقلاب اسلامی است که با تدبیر رهبران انقلاب تاکنون منافع کلان کشور ما را حفظ کرده است.

درود خدا بر شهیدان راه حقیقت به ویژه حاج قاسم عزیز و شهیدفخریزاده که در جوار رحمت حق نظاره گر مسئولان و مردم هستند.

محمد استوار میمندی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha