جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حسینی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز امر پژوهش و تحقیق توسط طلاب مهم‌ترین دغدغه ما در حوزه‌های علمیه استان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی به منظور بررسی وضعیت حوزه‌های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد از حوزه علمیه برادران امام علی بن موسی الرضا(ع) شهر یاسوج بازدید کرد.

در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با تسلیت و تبریک شهادت دانشمند هسته‌ای شهید دکتر محسن فخری‌زاده آن را ضایعه سنگینی دانست و اظهار داشت: دشمن همیشه به دنبال این است که ما را با چالش مواجه کند و به خیال خام خود به دنبال جلوگیری از شکوفایی علمی در کشور و دستیابی به تسلیحات دفاعی است تا بتواند در موقع مقتضی به نظام و مردم ضربه وارد کند.

رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به توقع خود از حوزه‌های علمیه و مدیریت حوزه‌ها اشاره کرد و گفت: حتی در همین شرایط سخت کرونایی انتظار تحول در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و بصیرتی و البته پژوهشی داریم و باید شاهد توسعه حوزه‌ها در همه ابعاد و در همه نقاط استان باشیم.

وی شرایط کنونی در حوزه اقتصادی را سخت ذکر کرد و افزود: در حوزه علم و دانش هم دچار ضرر و خسران شده‌ایم باید تلاش شود تا در این خصوص کمترین ضررها متوجه حوزه‌های علمیه شود و با استفاده از تدریس آنلاین به بهترین نحو زمینه تحصیل و تهذیب در حوزه‌ها فراهم شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد وضعیت سخت فعلی را بهترین فرصت جهت تحقیق و پژوهش در حوزه‌های علمیه دانست و خاطرنشان کرد: در روزهایی که طلاب از کسب دانش در محضر اساتید محروم هستند موقعیتی برای پژوهش و تحقیق طلاب جوان است و نباید از این فرصت غافل شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی پژوهش را امری مهم در حوزه‌های علمیه دانست و افزود: مشکل فعلی در حوزه‌های علمیه پژوهش است که باید طلبه‌ها را به این عمل مهم عادت دهیم پژوهش ذهن طلاب را به سمت اجتهاد و استباط می‌کشاند و اهمیت آن به قدری بالاست که ذهن طلبه را به مستقل شدن سوق می‌دهد.

در این نشست حجت‌الاسلام بهشت، مدیر حوزه علمیه امام علی بن موسی الرضا(ع) شهر یاسوج با اشاره به وضعیت کنونی این حوزه اظهار کرد: در همین دوره سخت کرونایی در بحث آموزش اقدامات خوبی انجام شده و تا امروز دو امتحان جامع در حوزه عملیه از شروع سال تحصیلی برگزار شده است.

وی گفت: در حوزه تهذیب نیز اقدامات خوبی انجام شده و به همین منظور هر ۱۰ طلبه در اختیار یک استاد قرار دارند تا در حوزه تهذیب نیز مشکلی نداشته باشیم.

این مسئول ادامه داد: در فضای مجازی به خوبی فعال هستیم و تولیداتی در زمینه‌های مختلف داریم.

حجت الاسلام بهشت افزود: با آموزش و پرورش همکاری خوبی داشته و در حال حاضر نیز ۳۰ نفر از طلاب ما امام جماعت مدارس هستند که در روزهای غیر کرونایی این تعداد به ۱۰۰ نفر می‌رسید.

وی به اقدامات حوزه علمیه برادران یاسوج در زمینه فعالیت‌های جهادی و اقدامات مومنانه اشاره کرد و گفت: کارهای ماندگاری توسط طلاب ما تاکنون انجام شده است.

مدیر حوزه علمیه امام علی بن موسی الرضا(ع) شهر یاسوج به دغدغه نماینده ولی فقیه در استان اشاره کرد و گفت: در حوزه پژوهش دست روی دست نگذاشته‌ایم و فعالیت‌های خوبی تاکنون انجام شده به نحوی که ۵ نمره هر درس از طریق پژوهش اعمال می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha