جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جلیلی

حوزه / یک کارگردان گفت: رویکردی که سینما در پیش گرفته نشان می‌دهد هنر هفتم ارزش‌ها را فراموش کرده است.

ابوالفضل جلیلی، کارگردان سینما در گفتگو باخبرگزاری حوزه، با بیان اینکه شایسته سالاری در سینمای ما به شکلی کامل رعایت نمی‌شود اظهار کرد: بزرگترین آسیب سینمای کشورمان در شرایط فعلی حاکم شدن پول و رابطه در امر تولید است و متاسفانه تا زمانی که فیلمساز از این دو شرط بهره مند نباشد امکان کارکردن پیدا نمی‌کند. این مسئله نیز باعث شده کیفیت تولیداتمان تا حد چشمگیری کاهش پیدا کند.

وی افزود: متاسفانه فقدان شایسته‌سالاری در سینما باعث شده بسیاری از استعدادهای خوب کشورمان در شهرستان‌ها نادیده گرفته شود من این مسئله را در سفرهایی که به شهرهای مختلف داشتم دیده‌ام، درصورتیکه فیلمسازان شهرستانی بسیار با استعداد و علاقه‌مند هستند، اما وقتی امکان کار برایشان فراهم نیست متاسفانه مجبور می‌شوند اعطای فیلمسازی را به لقایش ببخشند.

چطور شد از شهید باکری ها به اختلاس گران رسیدم

جلیلی با بیان اینکه سینما از ارزش‌های دینی و اسلامی دور شده است، گفت: این سوال برای من مطرح است که ما چگونه راه خود را با شهید باکری‌ها آغاز کردیم، ولی امروز با اختلاس‌گران ادامه راه می‌دهیم. در سینما نیز متاسفانه چنین حالتی را شاهد هستیم، ولی متاسفانه فریادهای ما تاثیری ندارد و همچنان راه خطا پیموده می‌شود.

با  وجود ادبیات غنی ایرانی چرا سراغ  الگوهای غربی رفتیم

جلیلی با بیان اینکه چرا با وجود داشتن سعدی، عطار و... ما باید به دنبال الگوهای غربی برویم، بیان کرد: در سینمای کودک به ویژه کارهای انیمیشن می‌شود از  حکایات شاعرانی چون؛ سعدی، عطار، فردوسی و استفاده کرد تا دنیای فانتزی کودکانمان با فرهنگ ملی و بومی آشنا شوند.

کارگردان فیلم «حافظ» متذکر شد: البته باور شخصیم این است اگر پایه و اساس تولیدات سینمایی خود را فرهنگ ملی و دینی خودمان قرار دهیم، قادریم بازار جهانی را هم به دست آوریم.

 وی درباره چرایی عملکرد ناموفق مدیران نیز اینگونه توضیح داد: منظورم از انتقاداتی که مطرح کردم این نیست مدیرانمان مدیریت ندارند، زیرا این گفته از پایه اشتباه است، اما نمی‌دانم چه مسائلی وجود دارد که مسئولان سینمایی نمی‌توانند جهت‌گیری درستی برای سینما تعیین کنند، البته سینما تنها نهادی نیست که دستخوش آسیب‌های فراوانی شده است، زیرا سینما تنها آئینه‌ای از جامعه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    0 0
    مشکل فقط سینما نیست ، اقتصاد ، سیاست و......
  • رضا IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    0 0
    مشکل فقط سینما نیست ، اقتصاد ، سیاست و......