جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بنائیان

بنائیان با بیان گستره فراوان فعالیت های انجمن نهج البلاغه در حوزه های مختلف آموزشی و پژوهشی، گفت: طراحی رشته کارشناسی نهج البلاغه در حال اجراست.

علی بنائیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با اشاره به اهداف و عملکرد انجمن مطالعات نهج البلاغه ایران اظهار کرد: انجمن مطالعات نهج البلاغه زیرمجموعه وزارت علوم محسوب می شود و دارای مجوز وزارت علوم است و دفتر مرکزی آن در تهران تشکیل شده و کار اصلی آن انجام فعالیت های پژوهشی و آموزشی در زمینه مطالعات نهج البلاغه می باشد.

وی با بیان گستره فراوان فعالیت های انجمن در حوزه های مختلف آموزشی و پژوهشی، افزود: این انجمن در حال حاضر فعالیت های خوبی در سطح کشور انجام می دهد، از جمله تدریس نهج البلاغه برای سطوح مختلف علمی و هم اکنون در حال طراحی رشته کارشناسی نهج البلاغه می باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن و عترت، برگزاری کارگاه های علمی در حوزه و دانشگاه را از دیگر فعالیت های انجمن نهج البلاغه اعلام کرد و ادامه داد: برگزاری همایش های علمی و پژوهشی در سطح بین المللی در راستای تعمیق بیشتر مطالعات نهج البلاغه در سطح جهان از دیگر اقدامات انجمن می باشد.

وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که در اصفهان ظرفیت های بالایی وجود دارد، یکی از دلایلی که برای ایجاد شعبه انجمن مطالعات در اصفهان موافقت گردید، ظرفیت بالای اساتید و اعضای هیئت علمی موجود در اصفهان بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن و عترت با تاکید بر ظرفیت های بالای اصفهان درحوزه اقدامات بین المللی، تصریح کرد: از ظرفیت هایی که اکنون در اصفهان داریم، کارهای بین المللی است، یعنی قصد داریم با جهان اسلام بیشتر ارتباط برقرار کنیم و کارهایی را به صورت مشترک و دوره های متقابل انجام دهیم و این ظرفیت وجود دارد.

دبیر انجمن مطالعات نهج البلاغه ایران شعبه اصفهان اضافه کرد: در زمینه انتشار مجله نیز کارهایی در دست اقدام است، البته مجلاتی در خصوص نهج البلاغه در سطح کشور وجود دارد، اما برد بین المللی و کاملا تخصصی مجله در حوزه نهج البلاغه مدنظر انجمن می باشد.

وی به اشتیاق و علاقه ارگان ها و نهادها جهت برگزاری دوره های تخصصی نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: در سطح کشور و استان بسیاری از ارگان ها و سازمان ها، بسیار مشتاق هستند که دورهای تخصصی و آموزشی در زمینه نهج البلاغه برای آنها فراهم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha