پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سلیمانی

حوزه/ آیت الله سلیمانی با بیان اینکه برجسته کردن خبرهای حاشیه‌ای و منفی، زمینه یأس و ناامیدی را در بین مردم فراهم می‌کند، گفت: رسانه‌ها باید با تهیه، تولید و انتشار اخبار مثبت زمینه نشاط و امید را در مردم زنده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، ظهر امروز دهم آذر در دیدار مسئول جدید و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) شهرستان کاشان، اظهار داشت: اکنون در جهانی زندگی می‌کنیم که برخی برای مطرح کردن خود، خبرسازی‌های تصنعی و غیرواقعی می‌کنند، اما در جمهوری اسلامی ایران هر آنچه انعکاس می‌باید واقعیت دارد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: برخی رسانه ها با توجه به زاویه‌هایی که در آنها وجود دارد، با هدف مخدوش کردن نظام می‌کوشند با سوزاندن خبرهای خوب و مثبت، اخبار منفی را برجسته‌سازی کنند، حال آنکه بر پایه وجدان و انصاف فقط باید واقعیت‌ها برای مردم انعکاس و انتشار یابد.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان تاکید کرد: قرآن کریم خبرهای خوب که نتیجه آن نجات یک کشور و خبر فاسق را که نتیجه آن سرکوب و نابودی یک قوم است، مطرح می‌کند.

وی یادآور شد: نقش منفی انتشار خبر در جامعه موجب فتنه و نقش انعکاس مثبت خبر موجب نجات یک ملت و مملکت می‌شود، از این رو باید کوشید تا رسالت قلم را در انعکاس خبرها رعایت شود، به طوری که خداوند سبحان در بین ۴۰ سوگند در قرآن، ۲ قسم را به قلم یاد کرده است.

امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) شمال استان اصفهان پوشش رویدادها، گزارش‌ها و خبرهای شهرستان‌های آران و بیدگل، اردستان، کاشان و نطنز را بر عهده دارد، اظهار داشت: این منطقه به علت توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیار بالای صنعتی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی برای تولید و انتشار خبر از اهمیت بالایی برخوردار است.

آیت‌الله سلیمانی افزود: این مهم با ارتباط دستگاه‌ها از جمله دانشگاه پویا و فعال کاشان، آموزش و پرورش که خیران مدرسه‌ساز آن، حرف نخست در کشور را می‌زنند، صنعت فرش ماشینی، ماهیان زینتی، فولاد و کشاوزری با تولید ۶۰ نوع محصول محقق خواهد شد تا آن را در زمره سرآمدهای ایرنای کشور قرار دهد.

وی، از منطقه شمال اصفهان به علت وجود مجتمع غنی‌سازی شهید مصطفی احمدی‌روشن در نطنز به عنوان قلب تپنده قدرت علمی جمهوری اسلامی ایران نام برد و گفت: به همین علت منطقه از برخی استان‌ها نیز می‌تواند در تولید اخبار پیشتاز باشد.

امام جمعه کاشان ابراز امیدواری کرد: با برگزاری نشست شورای اداری شهرستان کاشان حتی به صورت مجازی، رییس ایرنای کاشان معرفی شود تا برنامه‌ها، راهکارها و سیاست‌های خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) را برای مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی تبیین کند.

آیت‌الله سلیمانی تصریح کرد: وظیفه دارم اهمیت خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) را برای سازمان‌ها و نهادها از جمله فرمانداری و شهرداری یادآور شوم تا دستگاه‌های اجرایی برای انعکاس و انتقال خبرها از این خبرگزاری قوی و موفق حکومتی و دولتی به نحو احسن بهره‌برداری کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تبریک انتصاب سعید صادقی مقدم به عنوان مسئول جدید نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در این شهرستان تاکید کرد: رسالت بسیار بالا و سنگین بر عهده دارید و باید در شورای اداری شهرستان کاشان جایگاه خبرگزاری جمهوری اسلامی را برای مسئولان و مدیران تبیین کنید.

مسئول خبرگزاری جمهوری اسلامی در کاشان نیز در این دیدار با تبیین برنامه‌های ایرنا در منطقه شمال اصفهان، آمادگی این رسانه را برای پوشش دقیق، جامع و سریع تحولات حوزه ماموریت، تولید انواع فرآورده‌های خبری، فعالیت برنامه‌محور و تمرکز بر مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اعلام کرد و افزود: همکاری و حمایت مسئولان و مردم در راستای تحقق برنامه‌ها اهمیت زیادی دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha