جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پیش‌بینی رشد بازارهای مالی اسلامی در بریتانیا

حوزه/ کارشناسان اقتصادی می‌گویند، بازارهای مالی اسلامی در بریتانیا، آینده روشنی را نشان می‌دهند. و حتی شیوع کرونا و خروج از اتحادیه اروپا نیز نتوانسته جلوی این حرکت را بگیرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از zawya، در حالی که سال گذشته بازارهای مالی جهانی به دلیل شیوع ویروس کرونا با از دست رفتن ۳۰ درصد سهامی به ویژه در چند هفته نخست ماه مارس همراه بودند و اقتصاد اسلامی نیز از این سختی‌ها مستثنی نبوده اما پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که اقتصاد اسلامی با پیشرفت قابل توجهی به ویژه در بریتانیا روبرو خواهد شد.

گزارش سالانه «سلام گتوی» در رابطه با وضعیت اقتصاد جهانی اسلامی که این ماه منتشر شد، دارایی‌های مالی اسلامی جهانی در سال ۲۰۱۹ میلادی را  ۲.۸۸ تریلیون دلار ارزیابی کرده است. این درحالی است که حدود ۶ میلیارد این دارایی‌های سازگار با شریعت اسلامی در بریتانیا قرار گرفته که بیشتر از هر کشور اروپایی در غرب است.

هرچند با شرایط بحران کرونا انتظار می‌رفت که رشد مداوم حداقل ۳ درصدی اقتصاد اسلامی امسال اتفاق نیافتد و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیز تاثیرات مخرب اقتصادی به جای بگذارد. اما با وجود چالش‌های کوتاه مدت ، مارتینا مکفرسون، معاون ارشد یک شرکت اقتصادی در این باره به خبرنگاران گفت که انتظار دارد صنعت مالی اسلامی جهانی در نهایت همچنان شاهد رشد به سمت بالا باشد.

وی گفت:  دارایی اسلامی در دهه آینده در مناطق و طبقات دارایی گسترش خواهد یافت. در بازار فقط ۲۰۰ میلیارد دلاری در سال ۲۰۰۳، کار به جایی رسیده که اکنون انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۰ میلادی، ارزش بخش مالی اسلامی به بیش از ۴ میلیارد دلار دارایی رشد کند.

یونس آبیدو ، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری املاک و مستغلات نستر نیز گفت: موقعیت منحصر به فرد لندن به عنوان یک مرکز مالی و فناوری باعث شده که این شهر از موقعیت کاملا خوبی برای رشد صنعتی در دهه آینده برخوردار باشد.

وی گفت: پایتخت انگلیس مسلماً ترکیبی مناسب برای حمایت از سرمایه گذاری برای رشد نوآورانه اعم از فین‌تک (فن آوری مالی) یا مالی اسلامی است.  

با این حال ، وی ادامه داد: من معتقدم اقتصاد واقعی بازار آزاد غالب خواهد شد. تقاضای فزاینده‌ای برای محصولات مالی اسلامی وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha