شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
علامہ اشفاق وحیدی

حوزه/ امام جمعه شهر کانبرا در استرالیا گفت: ضروری است نخبگان هر یک از ادیان آسمانی و رهبران مذهبی در برابر طرح‌های تفرقه افکنانه دشمنان ایستادگی کرده و تبدیل به جبهه مشترک برای رسوایی عاملان تفرقه و ترویج نفرت شوند.

 به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه، امام جمعه کانبرا در استرالیا گفت: دین مبین اسلام درس تحقق آرمان‌های مظلومان، حقوق مستضعفین و همچنین برائت از ظالم را می‌دهد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین اشفاق وحیدی طی سخنرانی در نشست اعضای کنگره تقریب مذاهب این کشور افزود: صلح و رواداری در جهان با پیروی از تعلیمات دین اسلام محقق می‌شود و البته این ضروری است که هر مذهب و دینی باید به سایر ادیان احترام بگذارد.

وی تاکید کرد: باید عطر رواداری، احترام متقابل و حرمت به مقدسات یکدیگر از تمامی ادیان و مذاهب به مشام همه برسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین وحیدی گفت: نفرت پراکنی و بی حرمتی به مقدسات دستور کار اصلی آمریکا و رژیم صهیونیستی است که عاملان و عناصر دست‌نشانده آنان مجری این طرح‌های شیطانی هستند. 

وی گفت: ضروری است که نخبگان هر یک از ادیان آسمانی و رهبران مذهبی در برابر طرح‌های تفرقه افکنانه دشمنان ایستادگی کرده و تبدیل به جبهه مشترک برای رسوایی عاملان تفرقه و ترویج نفرت شوند.

امام جمعه کانبرا گفت: امروز بی تدبیری و کارشکنی‌های حاکمان در جهان باعث شده تا مردم اعتماد به نفس خود را از دست داده و نسبت به همه چیز مأیوس باشند .

وی هشدار داد که اگر حاکمان منطقه به جای مقدم برشمردن منافع ملی و حفظ حقوق ملت‌های خود به اجرای دستور کار آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه دهند، ملت‌های آنان همچنان با مشکلات عمیقی مواجه خواهند بود.

امام جمعه کانبرا تاکید کرد: امروز جهان نیاز به الگوی رهبری مانند امام امت خمینی کبیر (ره) و نظام پرافتخار جمهوری اسلامی ایران دارد چرا که تحقق حقوق و آزادی واقعی تنها با نظام اسلامی ممکن است و دیگر نظام‌ها درمانده هستند.

وی افزود: پیروی از اندیشه‌های امام راحل راه پویایی جوامع را هموار می‌کند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین وحیدی تاکید کرد که تمامی ادیان و فرق مذهبی ترور، قتل و غارت و افراط‌گرایی را محکوم می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha