سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 930662
۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
سید حسین مومنی

حوزه/ در شطرنج سیاسی امنیتی، دشمن به دنبال «کیش» کردن نیروهای اطلاعاتی ایران است تا مغز متفکر حکومت در تله کیش گرفتار شود و در این حالت در شطرنج، شما نمی توانید حرکت دلخواه خود را انجام دهید بلکه مجبور هستید مسیری را انتخاب کنید که برای شما وجود دارد و چاره ای جز حرکت در آن ندارید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید حسین مومنی، معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در یادداشتی به بهانه ترور دانشمند هسته ای و صنعت دفاعی شهید محسن فخری زاده بیان کرده: وظیفه ذاتی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ایجاد امنیت مردم و شهروندان و پیش بینی اقدامات خرابکارانه دشمنان است. با توجه به کارآمدی قدرت و توان دفاعی ایران، دشمنان به خوبی هزینه ایجاد درگیری مستقیم را درک می کنند و در حد توان از آن پرهیز می کنند اما دشمن کارش دشمنی است و نباید آن را دست کم گرفت و مغرور شد.

امیرالمومنین در نامه ۶۲ نهج البلاغه می فرماید: «انّ اخا الحرب الارق و من نام لم ینم عنه؛ مرد مبارز همیشه بیدار و هوشیار است و هر که از دشمن آسوده بخوابد، دشمن نسبت به او نخواهد خفت».

مقام معظم رهبری بارها نسبت به هوشیاری در مقابل دشمن تذکر دادند؛ معظم له در سخنرانی مورخ ۲ آذر سال ۹۶ می فرماید: «آمریکا از دشمنی با اسلام دست بر نمی دارد؛ باید بیدار باشیم؛ باید هوشیار باشیم؛ باید آمادگی خودمان را حفظ کنیم؛ نبایستی غافلگیر بشویم».

ترور مقام رسمی یک کشور مصداق تروریسم دولتی و نقض حقوق بشر و نقض آشکار حقوق بین الملل است. امروز تاکتیک دشمن در مبارزه، بررسی دقیق و رصد شرایط زمانی و مکانی و بعد وارد نمودن ضربه است تا هزینه پاسخگویی برای طرف مقابل به حداکثر منتهی شود.

در شطرنج سیاسی امنیتی، دشمن به دنبال«کیش» کردن نیروهای اطلاعاتی ایران است تا مغز متفکر حکومت در تله کیش گرفتار شود و در این حالت در شطرنج، شما نمی توانید حرکت دلخواه خود را انجام دهید بلکه مجبور هستید مسیری را انتخاب کنید که برای شما وجود دارد و چاره ای جز حرکت در آن ندارید و در صورتی قواعد بازی در دست دشمن خواهد بود که این همان دو گانه انتقام و پیگیری است.

در کمتر از یک سال دشمن دو چهره ملی و تاثیرگذار و مهم در عرصه امنیت داخلی و خارجی ایران را ترور نمود؟! شهید فخری زاده در حوزه ایجاد قدرت امنیت داخلی و خارجی و حاج قاسم در ایجاد امنیت خارجی به شهادت رسیدند و در هر دو جنایت، ما هنوز انتقام نگرفته و در تله کیش سرویس های امنیتی خارجی گرفتار شده ایم و باید به این نکته دقت کرد، در صورتی که این اشکال برطرف نشود، فردی که در شطرنج چند بار کیش می شود، احتمال «کیش و مات» شدنش به شدت افزایش می یابد.

این به معنای پاسخ عجولانه و بدون فکر به اقدامات دشمن نیست بلکه به این معنا است که باید در زمین بازی خودی بازی کرد که اصلا کیش نشویم تا بتوانیم برنامه و حرکت خود را انجام دهیم.

بدون شک دشمن با تکرار این اقدامات به دنبال شکستن اقتدار و القاء ضعف و ناتوانی ایران است و به زعم خود تلاش می کند اقتدار درون مرزی و برون مرزی جمهوری اسلامی را دچار تزلزل کند، لذا هوشیاری بیشتر و رصد اطلاعاتی و سهل نپنداشتن توطئه های دشمن می تواند از افتادن در تله های امنیتی جلوگیری کند و نظام را دچار هزینه مضاعف نگرداند؛ ابتکار عمل ما باید دشمن را مجبور سازد در مسیری حرکت کند که ما آن را طراحی کرده و به انتخاب او نباشد.

در صحنه سیاست برتری با حکومتی است که راه های مختلفی برای خود طراحی می کند و در عوض طرف مقابل را ناگزیر از حرکتی می کند که او از قبل طراحی کرده است و همواره باید مدنظر داشته باشیم که غربی ها شطرنج بازان ماهری هستند و نباید دشمن را در هر شرایطی دست کم گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha