پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست تمدن

حوزه/ نشست علمی «چیستی تمدن و مؤلفه‌های آن از منظر شهید صدر»، توسط واحد پژوهش مدارس علمیه نرجس(س) و فاطمه الزهرا(س) آشخانه بصورت مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، نشست علمی «چیستی تمدن و مؤلفه‌های آن از منظر شهید صدر» توسط واحد پژوهش مدارس علمیه نرجس(س) و فاطمه الزهرا(س) آشخانه، با حضور صفورا سادات امین جواهری، کارشناس ارشد مطالعات جامعه‌شناسی برگزار شد.

امین جواهری در ابتدای این نشست به بررسی اندیشه‌های شهید صدر در حوزه‌های علمی فقه، اخلاق، قرآن و ... پرداخت و گفت: بنا به تعبیر رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران، «شهید صدر» مغز متفکر جهان اسلام است.

وی جایگاه تمدن در اندیشه شهید صدر را همان سنت‌ها و حرکت‌های تاریخی دانست که بصورت تدریجی و اکتسابی به دست خواهد آمد و در ادامه یادآور شد: از منظر شهید صدر، عامل نیروی انسانی، اصلی‌ترین عامل تمدن ساز است.

امین جواهری، ویژگی‌های سنت‌های تاریخی را از منظر شهید صدر، ربوبی بودن، تخلف‌ناپذیر بودن و ارادی بودن معرفی کرد و روش‌های بیان این سنت‌ها را با رویکرد قرآن، بیان سنت‌های کلی و منطقی در طول تاریخ، بیان مصادیقی از سنت‌ها و حرکت‌های تاریخی و امر به تفکر در آن‌ها برشمرد.

گفتنی است، این نشست به‌ صورت آنلاین و با همکاری مؤسسه فتوح اندیشه اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha