چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تتصاویر/ دیدار اعضای ستاد اعتکاف کشور با آیت الله اعرافی

حوزه/ عضو ستاد اعتکاف کشور گفت: هدف دشمن از ترور شخصیت های علمی و دانشنمدان کشور و عنادورزی با ملت ایران، صرفاً سرکوب علم و دانش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین فلاح زاده در دیدار ستاد اعتکاف کشور با آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه ضمن تسلیت شهادت دانشمند برجسته هسته ای کشورمان اظهارکرد:  هدف دشمن از ترور شخصیت های علمی و دانشمندان کشور و عنادورزی با ملت ایران، صرفاً سرکوب علم و دانش است.

عضو ستاد اعتکاف کشور در ادامه بیان داشت: بنده درگذشته ۸ سال در مسجد گوهرشاد مشهد خادم معتکفین بودم و ۵ سالی است در خدمت دوستان در قم هستیم.

وی افزود: با همکاری و مشارکت همه دوستان امروز سنت حسنه اعتکاف از قمی بودن خارج و رنگ ملی و بین المللی به خود گرفته است.

این کارشناس پاسخ به سوالات فقهی و اعتقادی ادامه داد: موضوع اعتکاف در ذیل کتاب صوم ذکر شده است، برخی از مستحبات، توجه و انجام آن انسان را به رشد و جهش معنوی می رساند، آداب حج و زیارت به عنوان یک عمل مستحب نام برده می شود اما زیارتی همچون زیارت اربعین حضرت سیدالشهدا(ع) چه حرکت عظیمی است.

حجت الاسلام و المسلمین فلاح زاده بیان کرد: اعتکاف آن عمل مستحبی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دو سخنرانی  در حرم مطهر رضوی(ع) و امام خمینی (ره)که به صورت سالیانه برگزار می شد، از سنت حسنه اعتکاف به عنوان یکی از رویش های انقلاب نام برده اند.

وی گفت: این سنت حسنه طی دو سال اخیر و با شیوع ویروس منحوس کرونا با محدویت هایی مواجه شده است و امسال سعی داریم در بخش جشنواره قوی تر اقدام علمی داشته باشیم.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha