جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علامہ  سید  ساجد  علی  نقوی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی گفت: قتل وحشیانه یک دانشمند ایرانی تجاوز علنی و از جنایات بین المللی محسوب می شود و مجرمان باید از طریق دادگاه بین المللی و قضایی محاکمه شوند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین سید ساجد علی نقوی رئیس شورای علمای شیعه پاکستان، شهادت بی‌رحمانه دانشمند هسته ای و دفاعی ایران محسن فخری زاده و تجاوزات بیرونی در ایران را به شدت محکوم کرد و ضمن ابلاغ پیام همدردی صمیمانه از ملت پاکستان، به رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله علی خامنه ای، خانواده داغدیده و ملت ایران، شهادت این دانشمند هسته ای را تسلیت گفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین ساجد علی نقوی در پیام تسلیت خود گفت: فطرت انسان اقتضا می‌کند که هیچ انسانی نمی تواند جان یک انسان بی گناه دیگر را بگیرد؛ با این حال، ترور دانشمندان، علما، و شخصیت ها از اقشار مختلف جامعه سو استفاده بزرگی است زیرا این شخصیت ها در حالی که در حوزه خود هستند در خدمت بشریت مشغول هستند و کشتن چنین افرادی جرم ملی و بین المللی تلقی می شود.

رهبر ارشد پاکستانی با تاکید بر مجازات عاملان این فاجعه بزرگ افزود: کسانی که مرتکب چنین اعمال شنیع شده‌اند سزاوار هیچ امتیازی نیستند، زیرا اگر چنین تروریست ها و جنایت کارانی به دادگاه کشیده نشوند، نمی توان صلح جهانی را حفظ کرد و جامعه بشری تحمل چنین انسان های حیوان صفت را ندارد.

وی با ابراز تسلیت به مناسبت شهادت محسن فخری زاده، با اشاره به وظیفه جامعه جهانی گفت: جامعه جهانی باید در مورد این فاجعه بزرگ تحقیق و مرتکبین آن رامحاکمه کند تا جهان از هرج و مرج و بی ثباتی نجات یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha