پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام و مسئولان برگزاری دومین همایش ملی کتاب سال بانوان با حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی،

حوزه/در دیدار مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام و مسئولان برگزاری دومین همایش ملی کتاب سال بانوان با حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی، از حمایت های وی در برگزاری دومین همایش کتاب سال بانوان تقدیر بعمل آمد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت ­الاسلام والمسلمین شهرستانی در دیدار دست اندرکاران برگزاری دومین همایش ملی کتاب سال بانوان، با اشاره به اینکه بین دینداران و کفار در موضوع حقوق زن همواره یک نزاع وجود داشته و هر دو طرف خود را مدافع حقوق زنان می­ دانند، گفت: برای پیروزی در این نزاع باید از شعار دادن به مرحله عمل برسیم. حقیقت آن است که «ما می توانیم» ولی بخاطر اینکه در طول تاریخ همواره به ما گفته اند «نمی توانید» اعتماد به نفسمان را از دست داده­ ایم.

وی به توسعه اقتصادی کشور سنگاپور اشاره کرد و گفت: سنگاپور کشوری بود که از مالزی جدا شد و وضعیت اقتصادی بحرانی داشت ولی امروز به جایی رسیده که جزو چند کشور اول جهان از نظر اقتصادی و گردش مالی است و جالب آنکه رییس جمهور آن در حال حاضر یک خانم محجبه به نام حلیمه یعقوب است که در سایه خودباوری توانسته سکان هدایت این کشور را به دست گیرد.  

حجت­ الاسلام والمسلمین شهرستانی با اشاره به اینکه حدود ۷۰۰ میلیون اسپانیایی زبان در جهان داریم اظهار داشت: با این حال تاکنون هیچ گام جدی برای تبلیغ دین و نشر معارف اهل بیت علیهالسلام بین آنها برداشته نشده است. ما با وجود اینکه جمعیتمان ۸۰ میلیون نفر و حدود یک صدم جمعیت جهان است ظرفیت­ های بسیار خوبی داریم که از آنها استفاده نمی کنیم و در مرحله شعار مانده ­ایم، مردم جهان تشنه معارف اهل بیت علیهم ­السلام هستند ولی ما در توزیع و رساندن این معارف به آنها ناتوانیم.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی صدور انقلاب را از راه نشر معارف اهل بیت علیهم ­السلام عملی دانست و گفت: همانطور که ائمه فرموده اند «فانّ النّاس لو علموا محاسن کلامنا لاتّبعونا» اگر بتوانیم در این عرصه گام های بلندی برداریم به کانون توجه و تاثیرگذاری در سطح جهان تبدیل خواهیم شد.

وی رشد و توسعه را در گرو نظم و عملکرد سیستمی دانست و بیان داشت: معتقدم موفقیت هر انسانی با اخلاص و پشتکار به دست می­ آید از این رو توصیه می کنم در فعالیت های خوبی که در جامعه الزهرا علیهاالسلام در حال پیگیری و اجراست پشتکار داشته باشید و طرح­ ها را تا رسیدن به هدف مطلوب ادامه دهید.

حجت ­الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه دومین همایش کتاب سال بانوان با پیام حضرت آیت­ الله العظمی نوری همدانی به صورت مجازی برگزار و از برگزیدگان این همایش تجلیل شد، بیان داشت: جامعه الزهرا علیهاالسلام افزون بر فعالیت­های آموزشی و پژوهشی، ظرفیتهای فراوان دیگری نیز دارد که در صورت حمایت و به ظهور و بروز رسیدن این ظرفیتها، می تواند در فرهنگ سازی نقش مؤثری ایفا کند.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام اعزام حدود ۲ هزار مبلغ به سراسر کشور در سال گذشته، برگزاری حدود ۵۰۰ جلسه مجازی در ماه مبارک امسال با وجود شرایط کرونایی و برگزاری دوره های کوتاه مدت معارف اسلامی برای علاقه مندان ایرانی و غیرایرانی را از جمله این ظرفیت ها برشمرد و اظهار داشت: دوره ­های کوتاه مدت معارف اسلامی با توجه به درخواست مخاطبان از نظر زمانی و سرفصل ­های درخواستی تنظیم و اجرا می ­شود و بر همین اساس تاکنون حدود ۳۰۰ دوره طراحی شده که استقبال غیرایرانیان از آن مناسب و قابل توجه بوده است.

در ادامه این دیدار سرکار خانم ریحانه حقانی، معاون پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام گزارشی از روند برگزاری دومین همایش کتاب سال بانوان ارائه داد و گفت: در این دوره محدودیت دو ساله برای ارسال آثار در نظر گرفته شد که با این وجود استقبال خوبی از آن به عمل آمد و حدود ۳۰۰ اثر به دبیرخانه همایش ارسال شد که ۱۷ اثر غیرفارسی بود.

وی ادامه داد: این آثار در ۱۰ گروه علمی مورد ارزیابی قرار گرفت که نتیجه آن ارسال ۲۳ اثر به کمیته علمی همایش بود و در ارزیابی نهایی ۹ اثر حائز امتیاز و رتبه برتر شدند که در مراسم اختتامیه از صاحبان این آثار تقدیر به عمل آمد.

حقانی خاطرنشان کرد: تغییر رویکرد همایش از ملی به بین المللی را به شورای سیاستگذاری همایش پیشنهاد داده ­ایم و در دستور کار شوراست که در صورت تصویب، سومین همایش در عرصه بین ­المللی برگزار می ­شود.

وی طرح شناسایی و معرفی بانوان مؤلف برای بکارگیری آنها در موضوعات علمی به ویژه در حوزه زن و خانواده را از دیگر برنامه ­های همایش کتاب سال بانوان عنوان کرد و افزود: در همایش دوم از نظر سطح دانشی آثار و مدارج علمی نویسندگان و مؤلفان با رشد خوبی مواجه بودیم که این مساله کار ارزیابی آثار را دشوارتر می ­کرد.در ادامه ح

گفتنی است در پایان این دیدار از حمایت­ های دفتر حضرت آیت الله العظمی سیستانی و حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی از دومین همایش کتاب سال بانوان با اهدای تندیس و لوح همایش تقدیر بعمل آمد. 

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha