جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بشار الجعفری معاون وزیر امور خارجه سوریه

حوزه/ بشار الجعفری گفت: سوریه اعلامیه دولت آمریکا در خصوص جولان اشغالی سوریه و قدس اشغالی و حمایت واشنگتن از جنایت قرن را محکوم می کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، بشار الجعفری معاون وزیر امور خارجه سوریه و نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در نشست مجمع عمومی این سازمان گفت: سوریه اعلامیه دولت آمریکا در خصوص جولان اشغالی سوریه و قدس اشغالی و حمایت واشنگتن از جنایت قرن را محکوم می کند.

وی افزود: اقدام آمریکا، یک رفتار یک جانبه از سوی طرفی است که شایستگی سیاسی و قانونی برای تصرف سرزمینی که مالک آن نیست را ندارد و منطقه جولان، بخش جدایی ناپذیر سرزمین های سوریه و فلسطین اشغالی است.

معاون وزیر امور خارجه سوریه ادامه داد: اگر حمایت سیاسی، نظامی و اقتصادی بعضی از کشور ها به ویژه آمریکا از رژیم اشغالگر اسرائیل نبود، خطر این رژیم تداوم پیدا نمی کرد، لذا آمریکا شریک مستقیم جنایت های رژیم صهیونیستی علیه کشور ها و ملت های ماست.

بشار الجعفری از سازمان ملل متحد خواست تصمیمات خود را در خصوص پایان اشغال اراضی عربی از سوی رژیم اسرائیل اجرایی کند و بار دیگر بر حاکمیت سوریه بر منطقه جولان اشغالی تأکید کرد و گفت: این منطقه قابل مذاکره یا عقب نشینی نیست.

وی تصریح کرد: سوریه بر موضع ثابت و اصولی خود در حمایت از حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خود و برپایی دولت مستقل به پایتختی قدس و تضمین بازگشت آوارگان به سرزمین خود، تأکید می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha