پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سطح 4

حوزه/ معاون آموزش و تهذیب مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) گفت: با توجه به مصوبه شورای گسترش حوزه علمیه قم، دوره  تخصصی سطح ۴(دکتری) شیعه شناسی ویژه برادران در این مؤسسه که وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان است، برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محسن کاردانپور صبح امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری دوره تخصصی سطح ۴ (دکتری) شیعه‌شناسی در اصفهان خبر داد و اظهار داشت: طلاب دارای مدرک سطح سه تخصصی و یا کارشناسی ارشد دانشگاه به همراه مدرک سطح سه عمومی حوزه می توانند برای دوره تخصصی سطح ۴ شیعه شناسی ثبت نام کنند.

وی افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان، از ۸۹ نفر از طلاب سطح سه تخصصی که از پایان نامه خود دفاع کرده اند و همچنین از دانش پژوهان فارغ التحصیل مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در مقاطع سطح سه تخصصی و کارشناسی ارشد برای حضور در رقابت آزمون و مصاحبه پذیرش سطح ۴ تخصصی شیعه شناسی دعوت به عمل آمده است.

معاون آموزش و تهذیب مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره)، تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت نکات و پروتکل های بهداشتی، تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون و مصاحبه به صورت مجازی در کنار ثبت نام اولیه غیرحضوری در حال بررسی و ایجاد است.

وی با بیان این که این دوره با حداقل ۳ نفر و حداکثر ۸ نفر برگزار خواهد شد، گفت: از بین شرکت کنندگان در آزمون، ۱۶ نفر که بالاترین نمره را کسب کنند انتخاب و پس از مصاحبه علمی ۸ نفر در دوره مذکور پذیرفته خواهند شد.

حجت الاسلام کاردانپور منابع آزمون ورودی و مصاحبه را به صورت هماهنگ با آزمون تعریف شده با مراکز تخصصی حوزه های علمیه سراسر کشور ـ مرکز تخصصی شیعه شناسی حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی ـ عنوان کرد و گفت: شروع دوره از ابتدای بهمن سال جاری خواهد بود و تعداد واحد درسی تعریف شده برای این دوره تخصصی سطح ۴ شیعه شناسی، ۴۰ واحد درسی، ۲۰ واحد پایان نامه و ۱۵ واحد جبرانی برای رشته های غیرمرتبط است.

وی از مهلت ثبت نام تا بیستم آذر ۱۳۹۹ خبر داد و گفت: ثبت نام به صورت غیرحضوری و از طریق نشانی dte.bz/ssee  امکان پذیر خواهد بود، همچنین آزمون ورودی ۱۰ دی ماه ۱۳۹۹ و مصاحبه ۱۵ دی ماه ۱۳۹۹ با توجه به شرایط و دستورالعمل های بهداشتی به صورت حضوری و یا مجازی برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha