شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
از سرنوشت

حوزه/موفقیت نسبی سریال "از سرنوشت"، این اُمیدواری را ایجاد کرده که مدیران و تصمیم گیران رسانه ملی در استفاده هر چه بیشتر و بهتر از استعدادهای کاربلدِ نسل جوان در امر سریال سازی، مصمم تر از قبل عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سریال موفق "از سرنوشت" در فصل سوم نیز به پایان رسید و البته در واپسین دقیقه این فصل عنوان"ادامه دارد" بر گیرنده های تلویزیونی نشست تا نشان دهد که تیم سازنده می خواهد قصه "هاشم" و "سهراب" را در فصل چهارم نیز ادامه دهد.

معمولاً کمتر سریال ایرانی است که پس از گذشت سه فصل، مخاطب همچنان علاقه مند به پیگیری ادامه داستان شخصیت های اصلی آن باشد و البته باید توجه داشت که در این میان" پایتخت" یک استثناست.

سریال "از سرنوشت" که چند هفته ای شب ها از شبکه دوم سیما پخش می شد، با وجود نقاط قوت، ضعف هایی نیز داشت اما با این حال فصل سوم آن با تکیه بر قصه ای جذاب آن هم بدون ستاره های مطرح سینما و تلویزیون، مخاطب عام را به طور نسبی راضی نگه داشت، به طوری که به نظر می رسد بسیاری از مخاطبان، تمایل به تماشای این سریال در فصل بعدی را هم داشته باشند.

یکی از برگ برنده های این سریال، اهتمام در زمینه جوانگرایی بوده که این مساله هم در بحث سوژه و موضوع و هم کارگردانی و بازیگران و عوامل سریال مشهود است.

از این منظر جای اُمیدواری است که موفقیت "از سرنوشت" مدیران و تصمیم گیران رسانه ملی را در استفاده هر چه بیشتر از استعدادهای کاربلد نسل جوان در امر سریال سازی، مصمم کند و قطعاً این رویه برای تلویزیون هم از حیث مالی به صرفه تر است و هم این که به تحقق رویکرد بهره گیری از دیدگاه ها و رویکردهای نوین کمک می کند.

یکی دیگر از ویژگی های ارزشمند این سریال، داشتن فیلمنامه ای خوب است که البته این سخن به معنای چشم فروبستن از برخی ایرادهای فیلمنامه ای آن نیست بلکه در مجموع باید تصریح کرد که "از سرنوشت" در فصل سوم خود، قصه و داستان خوبی را بیان می کرد که تیم سازنده و شخص کارگردان در حد توان سعی کرده بود این داستان خوب و جذاب را با شخصیت پردازی مناسب توأمان سازد که به نظر نگارنده، تا حدود زیادی در این امر موفق بود.

البته از حیث پرداخت فرمی و به خصوص تدوین می شد بهتر از این عمل کرد و سریال جذاب تری را روانه آنتن پخش تلویزیون نمود، اما اجمالاً باید به تلاش سازندگان این سریال به خصوص از حیث اعتماد به نسل جوان، دست مریزاد گفت.

خوشبختانه آمار برآمده از نظرسنجی های سازمان صدا و سیما نیز نشان می دهد که خانواده ها با این سریال ارتباط خوبی برقرار کرده اند و این موضوع بیش از هر چیز نشان می دهد که مردم بیشتر علاقه مند به داستان و قصه جذاب هستند تا لزوماً تماشای سلبریتی های تکراری در قاب تلویزیون.

البته ناگفته نماند که در این سریال بازیگران شناخته شده ای چون پوریا پورسرخ، لیلا بلوکات، حسین پاکدل و حبیب دهقان‌نسب نیز نقش‌های فرعی را عهده دار بودند که آن ها در سایه هدایت درست کارگردان، بازی نسبتاً قابل قبولی از خود ارایه دادند، هر چند که در این جا هم به نظر می رسد بازیگران جوان و در عین حال کمتر شناخته شده، نمره بهتری دریافت کردند.

سید محمد مهدی موسوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha