جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خطاط

حجت الاسلام و المسلمین خطاط از تاکید اعضای شورای آموزشی حوزه علمیه اصفهان برای انتقال «مباحثه علمی» و «برنامه تهذیبی» از حاشیه به متن آموزش طلاب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالامیر خطاط، ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای آموزشی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان، از برگزاری این جلسه با محوریت بررسی نظام آموزشی حوزه و تراکم دروس خبر داد.

وی با بیان اینکه در سلسله جلسات شورای آموزش حوزه علمیه اصفهان، محوریت بر ریز موضوعات مرتبط با نظام آموزشی تدریسی برای طلاب است، گفت: در جلسات شورای آموزشی پیرامون حداقل و حداکثر دروس، اینکه آیا  آیین نامه های آموزشی با واقعیت مطلوب سازگاری دارد، آیا برنامه های فرهنگی، معنوی و اخلاقی هم همزمان با تدریس آموزش دیده شده است یا خیر، بحث و مشورت می شود.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: در این جلسات اعضای حقیقی و حقوقی شورای آموزش حوزه علمیه اصفهان به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات راهکارهای خود می پردازند.

وی افزود: نظریات و مطالب مختلفی بحث و تبادل نظر می شود، همچنین اساتید در رابطه با اینکه نقش مباحثه علمی در  امر آموزش طلاب برجسته سازی شود و از حاشیه به متن آموزشی حوزه علمیه اصفهان منتقل شود تاکید داشتند.

 خطاط ادامه داد: از دیگر تاکیدات اعضای شورای آموزشی منتقل شدن مطالب اخلاقی، معنوی و تهذیبی از حاشیه به متن اصلی آموزش طلاب بود. به عنوان مثال یکی از پیشنهادات این بود که سهم و نقش نظام واحدی کم رنگ شود و ساعاتی بیشتر برای حضور طلبه در مدارس علمیه اختصاص داده شود تا در این ساعات، طلبه هم مباحثه، هم مطالعه و هم تحقیق و تمرین  خود را داشته و هم در  برنامه های تهذیبی شرکت کند.

معاون آموزش مر کز مدیریت حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: پیشنهاد دیگر این بود که اصلا نظام آموزشی ما از ترم واحدی تبدیل به درسی سالی شود و مثلا روزانه ۳درس یا بیشتر برای هر طلبه تعریف شود.

وی تاکید کرد: از آنجایی که برنامه های آموزشی با برنامه های تهذیبی بسیار باید به هم نزدیک و مرتبط باشد، مصوب شد که معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در جلسه آتی پیشنهاداتی برای تقویت برنامه آموزشی تحت طرح تعالی رشد، ارائه دهند.

خطاط در پایان متذکر شد: شورای آموزشی حوزه علمیه اصفهان از سه نفر عضو حقوقی شامل معاون تهذیب و تبلیغ، معاون پژوهشی و معاون آموزشی حوزه علمیه اصفهان و ۶نفر از اعضای حقیقی که اغلب مدیران مدارس علمیه و از اساتید سطح عالی حوزه بوده، تشکیل شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha