شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین نکونام - امام جمعه شهرکرد

حوزه/ امام جمعه شهرکرد گفت: در کشور کسانی هستند که رویارویی را با دشمن نمی‌پسندند و معتقد به لبخند در همه شرایط هستند، این‌ها راه لبخند و مذاکره را تجربه کرده‌اند و هیچ نتیجه‌ای هم عایدشان نشده است، بلکه آسیب‌ها، عقب افتادگی‌ها و مشکلات بزرگ اقتصادی و امثال این‌ها را مقابل خودشان دیدند و دارند می‌بینند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در پیام جمعه امروز با بیان اینکه خلوص در برابر غل و غش مطرح است یعنی انسان بتواند یک گوهری را در وجود خودش و در درون خودش شکل بدهد که خالص باشد و ناخالصی به اصطلاح خودمان نداشته باشد و در بیان، گفتار، کردار، رفتار و در همه امور زندگی‌اش یک خلوص حاکم باشد، اظهارداشت: غل و غش و زد و بندهای بی‌جا و شیطانی و نفسانی و امثال این‌ها نداشته باشد که این بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه از وظایف مهم مؤمن در جامعه ایمانی همین است که ناصح باشد، افزود: در روایتی از امام صادق(ع)  وارد شده که حضرت فرمودند: «یَجِبُ لِلمؤمنِ علَی المؤمنِ النَّصیحَةُ لَهُ فی المَشهَدِ والمَغیبِ / واجب است مؤمن نسبت به مؤمن دیگر ناصح باشد و نصیحت و پندر و اندرز در همه حال داشته باشد باشد».

امام جمعه شهرکرد بیان کرد: «فی المَشهَدِ والمَغیبِ» چه آن موقع که در برابر مؤمن است و چه موقعی که پشت سر مؤمن است، در همه حال سعی کند که ناصح و خیرخواه باشد و به دنبال گروه گرایی و جناح بازی و سیاسی و بازی نباشد این‌ها غل و غش است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به روایتی از  پیامبر اکرم(ص) خاطرنشان کرد: هر کس  به پنج چیز عمل کند و به من ضمانت بدهد که عامل به آنها باشد، بهشت را برای او تضمین می‌کنم که اهل بهشت باشد.

وی  با بیان اینکه در تمام این پنج چیز آنچه نهفته است همان خلوص و خیرخواهی است، گفت:  مؤمن با خدایش خالص باشد، با پیامبر(ص) خالص باشد، با  قرآن خالص باشد و با دین خدا هم خالص باشد، البته باید در این ۵ مورد صداقت حاکم باشد و در مقام فریب نباشد؛ بنابراین پیامبر(ص) فرمودند «اگر توانستید این پنج اَمر را عمل کنید من ضمانت می‌کنم که شما اهل بهشت باشید». 

وی ادامه داد: اگر انسان با همین خلوص اَمر به معروف و نهی از منکر کند اثرگذار خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام بیان کرد: یکی از علت‌هایی که ما معمولاً مطالبه‌هایمان جهت درست پیدا نمی‌کند و انتقادهایمان از یکدیگر جهت درست پیدا نمی‌کند و اَمر به معروف و نهی از منکرمان آن گونه که باید کارساز نمی‌شود این است که خلوص در آن نیست.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه هر مطالبه و نقدی نمی‌تواند سازنده باشد، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم با انتقادها و مطالبه‌هایمان جامعه را بسازیم حتما باید همراه با نصح و خالص و به معنای واقعی خیرخواهی باشد در غیر این صورت نقدهایمان نه تنها سازنده نیست، بلکه مخرب هم هست.

ترور چهره‌های علمی توسط دشمن، مردم ایران را بیدارتر می‌کند 

وی با اشاره به شهادت دکتر محسن فخری‌زاده به دست رژیم صهیونیستی خبیث، خاطرنشان کرد: هیچ کس در داخل و خارج نیست این واقعیت را نداند ترور این چهره‌ها نه تنها آسیبی وارد نکرده، بلکه راه پیشرفت را روان‌تر و مردم را بیدارتر و شتاب حرکت را بیشتر کرده است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی هیچ‌گاه به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده است و نخواهد بود، ادامه داد: ما به دنبال دانش هسته‌ای هستیم، دانش هسته‌ای برای ضرورت‌های مردم و کشورمان است تا محتاج بیگانه نباشیم؛ امروز دانش هسته‌ای تقریباً در همه عرصه‌های زندگی راه دارد که البته مهم‌ترین آن‌ها در عرصه پزشکی، برق و نیروگاه‌ها و امثال این‌ها است؛ هیچ کشوری در دنیا نیست که بخواهد پیشرفت داشته باشد و از دانش و ظرفیت هسته‌ای بهره نداشته باشد این امروز فراگیر است.


نمانیده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: البته کشورهای مدعی می‌خواهند این دانش‌ها فقط در اختیار خودشان باشد و کشورهای دیگر محتاج آن‌ها باشند تا بتوانند آن‌ها را غارت کرده و بر آنان سلطه داشته باشند، این خوی استکباری مستکبرین و مدعیان علم و دانش است، اما انقلاب اسلامی اجازه غارت‌گری و سلطه به بیگانه و سلطه نمی‌دهد، لذا باید مسلح به سلاح علم باشیم تا بتوانیم با دشمن مقابله کنیم.

وی گفت: البته این مقابله هزینه هم دارد آماده هستیم هزینه‌اش را بپردازیم و تاکنون هم همین بوده است تا کنون هزینه داده شده است و  انسان‌های بزرگ به ظاهر از دست ما رفته‌اند اما نه تنها راه متوقف نشده است بلکه راه‌های بلندی را به حول و قوه الهی طی کرده‌ایم و به سمت مقصد پرشتاب در حرکت بودیم. 


امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه مقابله با دشمن تنها با رشد علمی نیست، بلکه امروز در عرصه انتقام گرفتن از دشمن هم باید فعال بود، خاطرنشان کرد: در این قسمت نباید از خودمان ضعف نشان بدهیم، امروز مطالبه عامه مردم هم همین است که انتقام در برنامه باشد، البته شتاب‌زدگی را کسی نمی‌پسندد، اما سستی و رخوت هم جایز نمی‌باشد. 

وی ادامه داد: در کشور کسانی هستند که رویارویی را با دشمن نمی‌پسندند و معتقد به لبخند در همه شرایط هستند، این‌ها راه لبخند و مذاکره را تجربه کرده‌اند و هیچ نتیجه‌ای هم عایدشان نشده است، بلکه آسیب‌ها، عقب افتادگی‌ها و مشکلات بزرگ اقتصادی و امثال این‌ها را مقابل خودشان دیدند و دارند می‌بینند، اما متاسفانه عبرت نگرفته‌اند و هنوز هم عبرت نگرفته‌اند و همچنان از دشمن خائف هستند و مانع انتقام هستند.


حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه نباید نظام قربانی تفکر لبخند و مذاکره شود، خاطرنشان کرد: هر جا قدرت نشان دادیم، دشمن عقب نشست این نکته مهمی است که نباید مورد غفلت قرار بگیرد.

وی با اشاره به ۱۶ آذر روز دانشجو، افزود: دانشجویان بصیر اقتضائشان همین است و استکبارستیزی رویه آن‌ها بوده و هست؛ این عزیزان ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ در اعتراض به حضور یک مقام آمریکایی در دانشگاه به میدان آمدند و به شهادت رسیدند. این روحیه استکبار ستیزی همیشه زنده است و همچنان باید پویا و زنده باشد.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به مصوبه اقدام راهبردی مجلس، بیان کرد: این مصوبه نشان داد مجلس زنده است، تا کی نظام اسلامی هزینه تعهدات برجام را بپردازد و از طرف مقابل هیچ اقدامی صورت نگیرد و اسم آن را روند دیپلماتیک بگذاریم. این چه دیپلماسی است که کشور را با عقب ماندگی و رکود مواجه کرده است، شما می‌خواستید در سایه دیپلماسی هم چرخ اقتصاد بچرخد و هم چرخ سانتریفیوژها، ولی الان شما دارید مشاهده می‌کنید متاسفانه هر دو راکد و با مشکل مواجه شده است.
وی ادامه داد: این مصوبه کمک به دولت محسوب می‌شود؛ باید این فرصت و مصوبه را مغتنم بشمارند و همه کمک کنند و یک صدا در مقابل دشمنان بایستند.

امام جمعه شهرکرد در پایان گفت: واقعاٌ مردم با مشکلات فراوان اقتصادی مواجه هستند و مسئولان باید گره گشایی کنند و راه را بر دشمن ببندند.


انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha