جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله سیدنصیر حسینی

حوزه/ امام جمعه یاسوج تصریح کرد: در شرایط کرونایی شرکت در تشییع جناره‌ و ختم نه ثواب دارد، نه ارزش. وقتی خلاف است، چرا باید شرکت کنیم؟، تا کی فریاد و هشدار؛ چرا غافل هستیم؟ چرا بیمارانی که روز به روز جان می‌دهند را نمی‌بینیم؟.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یاسوج، حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی، در پیام جمعه امروز شهر یاسوج به روایتی از امام باقر(ع) اشاره و اظهار کرد: امام پنجم می‌فرمایند پیامبر در حجةالوداع خطبه‌ای ایراد فرمودند که در بخشی از آن خطبه آمده است به خدا قسم چیزی که شما را به بهشت نزدیک کند و همه آن چیزی که شما را از جهنم دور می‌کند را دستور داده‌ام و آن انجام واجبات و پرهیز از محرمات است که نگاه و حرف و سخن و فعل حرام را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) می‌فرماید آنچه شما را به بهشت نزدیک و از جهنم دور می کند به شما ابلاغ کرده‌ام، روح الامین به من ابلاغ کرده که انسان نمی‌میرد تا این که رزق او تمام شود، چرا که از همان ابتدا مشخص است رزق و روزی هر انسان چه میزان است، از همین رو باید در طلب روزی حریص نباشد و برای رسیدن به مال دنیا و پست و مقام به هر کاری دست نزند.

امام جمعه یاسوج به مناسبت‌های هفته هم اشاره کرد و با تبریک و تسلیت شهادت داشمند بزرگ هسته‌ای شهید فخری‌زاده، گفت: چه قبل و چه بعد از انقلاب دست استکبار و استثمار به خون این ملت آلوده شده و جنایت‌های هولناکی انجام داده اند. آن‌ها تلاش دارند کشور ما را از مسیر شکوفایی و قدرتمند شدن باز دارند.

وی اظهار کرد: سالیان متمادی برای دکتر فخری‌زاده نقشه کشیدند و سرانجام او را به شهادت رساندند و مایه افتخار است که انسانی به دست کفار و پلیدترین انسان‌ها کشته شود. این شهید در مقابل صهیونیسم جهانی حرکت می‌کرد و علم او در خدمت اسلام و انقلاب و ولایت بود.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو اشاره کرد و گفت: دانشجویان سرمایه عظیم کشور به شمار می‌روند و ظرفیت بالقوه جامعه هستند.

وی افزود: دانشجویان همیشه در صحنه حاضر هستند، اما دست‌هایی همیشه در کار بوده که دانشجو را مقابل انقلاب قرار دهد، ولی آن‌ها توطئه را شناختند و خنثی کردند. 

حجت لاسلام و المسلمین حسینی به گرانی‌ها نیز اشاره کرد و گفت: مسئولان برای گرانی تدبیر کنند؛ با تدبیر می‌توان خیلی از مشکلات را برطرف کرد. کشور ظرفیت‌های بالایی دارد اگر ناتوان بودیم در این ۴۰ سال شکست می‌خوردیم، لذا اگر به درستی تدبیر کنیم و از اسراف پرهیز شود، خیلی از مشکلات حل خواهد شد و این طور نیست که رزق و روزی ما دست دشمن باشد.

وی با تاکید بر این که نباید اجازه داد عده‌ای سودجو از این فضا سوء استفاده کنند، گفت: باید دید اشکال کجاست؟ چرا مرغ به ۴۰ هزار تومان هم رسید؟. تورم‌ بی‌حساب و کتاب است و توجیهی ندارد، معلوم است دست‌های خیانت‌کاری در کار است، باید این دست‌ها قطع شود.

امام جمعه یاسوج بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی تاکید کرد و یادآور شد: در شرایط کرونایی شرکت در تشییع جناره‌ و ختم نه ثواب دارد، نه ارزش. وقتی خلاف است، چرا باید شرکت کنیم؟، تا کی فریاد و هشدار؛ چرا غافل هستیم؟ چرا بیمارانی که روز به روز جان می‌دهند را نمی‌بینیم؟. 

وی گفت: برپایی عروسی با ازدحام خطاست و این زندگی برکتی ندارد. چرخیدن بی‌مورد در خیابان‌ها خطاست.

امام جمعه یاسوج در در پایان از مسئولان ستاد کرونا و گروه های جهادی تشکر کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha