جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بازار

امام جمعه بروجن گفت: مسئولان بانک‌ها و افرادی که از بازاریان طلب دارند، مقداری صبوری کنند که قطعا ثواب الهی دارد و این‌ها سنت حسنه‌ای بوده که از قدیم الایام در بازار بوده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت الاسلام علیرضا هراتی‌مطلق در پیام جمعه امروز، تقوا را بهترین توشه برای آخرت دانست و اظهار داشت: خداوند متعال در آیه ۱۸ سوره حشر تاکید می‌فرمایند «ای کسانی که ایمان آوردید تقوا پیشه کنید که تقوا یعنی انجام واجبات و ترک محرمات و خداوند متعال بر این مهم تاکید دارد».

وی با بیان این که در همین آیه خداوند می‌فرمایند ‌هر کدام از انسان‌ها باید بنگرند که برای آخرتشان چه فرستاده اند، افزود:  دیر یا زود این دنیای فانی به اتمام می‌رسد، بنابراین باید قبل از فرا رسیدن مرگ  اندوخته‌های برای قیامت داشته باشیم. تلاش ما باید در این دنیا بر این باشد که خودمان را برای قیامت و شب اول قبر آماده کنیم و آنچه را در آن موقع نیاز داریم پیش‌تر بفرستیم تا درمانده نباشیم.

امام جمعه بروجن با طرح این سؤال که چه ارمغان و توشه‌ای باید برای آن دنیا برداریم، بیان کرد: انجام واجبات و ترک محرمات و انجام اعمال خالص که فقط برای خدا باشد را انجام بدهیم چون آن‌ها به درد قبر و قیامت ما می‌خورد.

هراتی مطلق با بیان اینکه اعمال ما باید عاری از ریا و فقط برای رضا خدا باشد، در غیر این صورت هیچ ارزشی ندارد، خاطرنشان کرد: انسان تا می‌تواند صدقه جاریه برای خودش باقی بگذارد تا ثواب صدقه برای قیامت انسان اندوخته شود. 

وی با اشاره به شهادت دانشمند شهید هسته‌ای دکتر فخری‌زاده و پیام  مقام معظم رهبری گفت:  آمران و عوامل  داخلی و خارجی جنایت باید به سزای اعمالشان برسند و رژیم منحوس صهیونیستی و آمریکا همه باید به موقع جوابشان داده شود. 

امام جمعه بروجن با بیان اینکه راه این شهید باید ادامه پیدا کند، ادامه داد: دشمن از علم دانشمندان ما هراس دارد، بنابراین این راه و مسیر باید هموار شود و شاگردان مکتب این شهید و شهدای هسته‌ای این مسیر را ادامه دهند.

هراتی مطلق تصریح کرد: کسانی که در ترور این شهید عزیز دست داشتند باید توسط قوه قضائیه و نیروهای امنیتی شناسایی و به سزای عمل برسند.

وی با اشاره به اعمال محدودیت‌ها در بروجن، گفت: از کاسبان و بازاریان که در طول این دو هفته محدودیت‌ها  با ستاد کرونا همراهی و محل کسبشان را تعطیل کردند، قدردانی می‌کنیم، هرچند مراجعات به بیمارستان کمتر شده، اما متاسفانه آمار فوتی‌ها همچنان ثابت است و ما در آمار فوت فرق چندانی نداشتیم که باید اصول بهداشتی بیشتر رعایت شود. 

امام جمعه بروجن ضمن درخواست امهال وام‌های بانکی و بدهی کسبه به طلبکاران، بیان کرد: مسئولان بانک‌ها و افرادی که از بازاریان طلب دارند، مقداری صبوری کنند که قطعا ثواب الهی دارد و این‌ها سنت حسنه‌ای بوده که از قدیم الایام در بازار بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha