جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امدادگران حوزوی در خط مقدم نبرد با کرونا

حوزه/ مدیر اجرایی بیمارستان رازی اهواز گفت: در ابتدای شیوع کرونا، مردم از بیمارستان رازی وحشت داشتند. حتی تاکسی‌ها از سوار کردن پرستاران ما خودداری می‌کردند! اما در آن بحران و فشار سنگین روحی به پرستاران، طلاب جهادی به بیمارستان رازی آمده و تقاضا کردند که به آن‌ها اجازه دهیم تا به کمک کادر درمان بیایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، مجتبی شریف، مدیر اجرایی بیمارستان رازی اهواز، در نشست مدیر و جانشین حوزه علمیه خوزستان، ضمن تشکر از فعالیت‌های جهادی طلاب در کمک به کادر درمان و پزشکی، اظهار داشت: متأسفانه در ابتدای شیوع کرونا فضای بسیار بدی در سطح شهر ایجاد شد به‌گونه‌ای که مردم از بیمارستان رازی وحشت داشته و از کارکنان آن فرار می‌کردند!  حتی تاکسی‌ها از سوار کردن پرستاران ما خودداری می‌کردند و فشار روحی بدی به کارکنان ما واردشده بود. اما در آن بحران و فشار سنگین روحی، طلاب جهادی به بیمارستان رازی آمده و تقاضا کردند که به آن‌ها اجازه دهیم به کمک کادر درمان بیایند.

وی افزود: آن زمان ازآنجایی‌که ما نمی‌دانستیم با چه بیماری‌ای مواجه هستیم و نگران حال طلاب بودیم به آن‌ها اجازه ندادیم تا اینکه توانستیم کمی شرایط را سر و سامان دهیم و لوازم حفاظتی تهیه کنیم و سپس به طلاب اجازه دادیم که وارد بیمارستان شوند.

مدیر اجرایی بیمارستان رازی خاطرنشان کرد: اقدام جهادی طلاب درآمدن به بیمارستان‌های کرونایی و کمک به کادر درمان اقدامی بسیار بزرگ و کمک شایانی به کادر درمان و پزشکی بود. یکی از نتایج بسیار خوب آن نیز این بود که پرستاران متوجه شد که دیگر تنها نیستند و نیروی مضاعف گرفتند.

وی در ادامه به عوارض روحی و روانی بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: بیماری کرونا علاوه بر عوارض جسمی، یک بیماری روحی و روانی نیز در انسان به وجود می‌آورد و اگر ازنظر روحی و روانی کسانی باشند که روحیه انسان را تقویت کنند درمان بیمار سریع‌تر اتفاق می‌افتد و حضور طلاب و تیم روان‌پزشک آن‌ها تأثیر بسزایی در درمان بیماران و همچنین روحیه بخشی به کادر درمان داشت.

شریف، در پایان  با اشاره به از خودگذشتکی کادر درمان و طلاب جهادی مستقر در بیمارستان گفت: در حال حاضر ما وسط میدان جنگ هستیم و باید همت کنیم تا آخر کنار هم باشیم و به هم کمک کنیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha