پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی کرونا

حوزه/ رئیس جمهور با تاکید بر اینکه «به امید واکسن نباید مراقبت ها کاهش یابد»، گفت: برای بیماریابی، باید تعداد آزمایش ها توسعه یابد و بزودی به رقم آزمایش روزانه یکصد هزار می رسیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، روز ‌شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، با بیان اینکه اکنون ۷ شهرستان با وضعیت قرمز شدید داریم که باید برای آنها اقدامات فوری انجام گیرد، گفت: شرایط تهران نیز نارنجی اما لب مرز است و برای اینکه بار دیگر شرایط قرمز نشود، همه مردم و نیروهای اجرایی باید تلاش کنند تا دستورالعمل ها و مقررات به خوبی اجرا گردد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه "به امید واکسن نباید مراقبت ها کاهش یابد"، گفت: برای بیماریابی، باید تعداد آزمایش ها توسعه یابد و بزودی به رقم آزمایش روزانه یکصد هزار می رسیم.

وی با اشاره به برگزار شدن چهل و هفتمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: این ستاد تاکنون ۴۲۰ مصوبه برای مقابله با کرونا داشته که این مصوبات به ۳۵ دستگاه اجرایی ابلاغ شده و طبق گزارش های رسیده، ۸۵ درصد مصوبات اجرایی و عملیاتی شده است و خوشبختانه با همکاری خوب مردم شاهد آثار مثبت مصوبات هستیم.

دکتر روحانی با تأکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین پرهیز از ترددهای غیرمجاز و سفرهای غیرضرور، گفت: تا زمانی که مردم حس کنند این بیماری همچنان خطرناک و مسری است و باید به همراه خانواده و بستگان پروتکل‌ها را به صورت کامل رعایت کنند در مقابله با بیماری پیشرفت می‌کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه قبل از اعمال محدودیت‌های جدید آمار مرگ و میر به روزانه حدود ۵۰۰ نفر رسیده بود، گفت: پیش‌بینی‌ها نیز نشان دهنده شرایط بدتری بود، اما خوشبختانه با اعمال محدودیت‌های شدید در ۲ هفته گذشته شاهد کاهش چشمگیر آمار فوتی‌ها هستیم. اما باید توجه داشته باشیم که اگر دوباره تجمع‌ها و ترددهای غیرضرور از سر گرفته شود، با وجود بهبود شرایط حتماً در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

دکتر روحانی افزود: این وضعیت را امروز در اروپا شاهدیم که با کاهش محدودیت‌ها و آغاز دوباره تجمع‌ها و ترددها بحران در این کشورها تشدید شد به همین خاطر ضروری است که رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از ترددهای غیرضرور را همچنان در دستور کار داشته باشیم.

رئیس جمهور در ادامه بار دیگر بر افزایش آزمایش‌ها برای شناسایی بیماران و بیماریابی تأکید کرد و گفت: با تلاش‌های انجام شده رقم انجام تست در روز به ۱۰۰ هزار رسیده و بیماریابی بسیار بهتر شده است.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه مبتلایان باید حتماً دوره قرنطینه را به صورت کامل رعایت کنند، گفت: برخورد با کسانی که دوره قرنطینه را نقض می‌کنند باید با قاطعیت انجام شود و این باعث تأسف است که شاهد تردد افراد مبتلا در سطح شهر و حتی تلاش آنها برای سوار شدن به هواپیما، قطار و یا اتوبوس باشیم.

رئیس جمهور در ادامه با قدردانی از همه کسانی که برای اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا و اعمال محدودیت‌ها تلاش کردند، اعم از وزارتخانه های بهداشت و کشور، قرارگاه عملیاتی کرونا، کمیته های تخصصی، نیروی انتظامی و بسیج و اتحادیه‌ها و اصناف، گفت: خواهش من این است که وقتی پروتکلی الزامی می‌شود و مصوبه‌ای در ستاد تصویب و ابلاغ می‌شود، مسئولین برای اجرای آن پیش‌قدم شوند زیرا وظیفه و مسئولیت ما مسئولین برای اجرا از مردم عادی بیشتر و بالاتر است و اگر مسئولان رعایت نکنند این موجب می‌شود که مردم احساس کنند که رعایت اجرای مصوبات ضروری نیست.

دکتر روحانی در پایان گفت: امیدوارم همه کمک و یاری کنیم که هر چه سریع‌تر از این ویروس که برای همه مردم مشکل ایجاد کرده، با کاهش آمار فوت و بستری بیماران و همچنین کمک به کادر درمان، عبور کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha