پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دوره رایگان آموزش مجازی مدیریت مسجد

حوزه/ گروه تبلیغی منتظران شهادت، با تدریس حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی، دوره رایگان آموزش مجازی مدیریت مسجد را برگزارمی کند.

محمد مهدی رزاقی مسئول بخش آموزش گروه تبلیغی منتظران شهادت در گفت و گو با خبرگزاری حوزه،با تاکید بر محور بودن مسجد در مبانی اسلام، اظهار داشت:مسجد در بین طلاب و فضلای حوزه از جایگاه ویژه ای برخوردار است و لذا نیاز است که حضور طلاب در مساجد بیشتر باشد.

وی ادامه داد: طلبه ای که امروز می خواهد برای ادای رسالت طلبگی خود وارد میدان تبلیغ و نشر معارف اسلامی شود، نباید ابتدا به سراغ مکان هایی مانند دانشگاه ها و فرهنگ سرا ها برود و پایه کار تربیتی خود را چنین مکان هایی قرار دهد؛ چرا که بعد از مدتی از کار تبلیغی خود خسته می شود  اما مرکزی که اسلام برای کار تربیتی و هدایت مردم پیشنهاد می دهد مکان دوری نیست؛ بلکه همین مساجد است.

رزاقی یادآور شد: در مبانی اسلام، مسجد به عنوان پایگاهی برای مدیریت تمامی شئون جامعه معرفی می گردد و می توان گفت که این مراکز دینی توسط اهل بیت(علیهم السلام) به عنوان محور هایی برای هدایت و رشد جامعه معرفی شده اند. اهمیت حضور در مساجد به قدری بالاست که برخی از علما مانند علامه مجلسی حضور در آن را واجب می دانند و حضور در مسجد را به عنوان یکی از ضروریات دین اسلام شمرده اند. پس می طلبد که انس طلاب با مسجد در جهت تعالی آن افزایش یابد.

رزاقی در ادامه با بیان این نکته که باید بحث از کارکردهای مسجد به یک گفتمان در حوزه تبدیل شود، عنوان کرد: البته نباید از این موضوع غافل شد که صرف حضور در مسجد هرچند مهم است، اما کافی نیست! بعد از مرحله حضور در مسجد باید به تحقق کار کرد های آن پرداخت و این امر نیاز به گفتمان سازی در مورد کارکرد های مسجد در حوزه علمیه است.

این فعال فرهنگی در پایان بیان داشت:گروه تبلیغی منتظران شهادت سعی کرده اند با تولید و عرضه دوره رایگان آموزش مجازی مدیریت مسجد با تدریس حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی، گامی هر چند ناچیز در عرصه تبیین کارکردها و مدیریت این مراکز دینی بردارند.

علاقه مندان می توانند مشاهده این دوره به بخش مرکز آموزش نرم افزار مسجدی ها مراجعه نمایند:

http://cafebazaar.ir/app/?id=ir.sayberwar.masjediha&ref=share

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سید محمد رضا موسوی IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    0 0
    این دوره بسیار خوب وقایل توجه می باشد
  • IR ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    0 0
    این نرم افزار مسجد که رو دستگاه ما کار نمیکنه. بنظرم ورژن بالاتر گوگل پلی رو میخاد کخ گوشی نمیکشه. پس خیلیای دیگه م نمیتونن استفاده کنن