پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: اولین ماموریتی که رهبر معظم به حقیر محول فرمودند، تکریم علمای دین بوده است چه عالم سنی و چه عالم شیعه فرقی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز با علما، روحانیون و طلاب بیجار در سالن امیر نظام گروسی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان دیدار و گفت و گو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی در این دیدار اظهار داشت: در قرآن کریم در چندین جا ویژگی های یک انسان کامل بیان و تشریح شده است و آیت الله سبحانی نیز در این زمینه کتابی تحت عنوان «انسان کامل» به رشته تحریر درآورده اند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: امام صادق(ع) از قول حضرت علی(ع) درباره ویژگی های یک مومن بیان می کند که امیرالمومنین می فرمایند انسان مومن باید دارای سه ویژگی بارز باشد.

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی ادامه داد: اولین صفت یک انسان کامل و وارسته از دیدگاه حضرت علی(ع) تفکر است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: بنا به فرموده حضرت علی(ع) انسان باید در هر کاری که می خواهد انجام دهد تعقل کند.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی با اشاره به اینکه سحرخیز بودن و دوری از کاهلی یکی دیگر از صفات مؤمن از دیدگاه امیرالمؤمنین(ع) است، بیان کرد: انسان کامل باید همواره پرهیزکاری و تقوا را پیشه کند و در هر کجا و هر زمان خداوند را ناظر بر اعمال خود ببیند.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در این گونه نشست ها توقع داریم که مشکلات عمومی و خاص بیان شود تا راهکاری برای آن اندیشه شود، زیرا ما اکنون در شرایط خاصی هستیم و هرگز با رخوت نمی توان کارها را پیش برد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: امروز مؤمن به ویژه روحانی باید از بصیرت و بینش دینی و سیاسی برخوردار باشد، البته بینش و بصیرت سیاسی بدین معنا نیست که در چند کانال و سایت عضو شویم، بلکه انسان با بصیرت باید همواره برای همه مرجع باشد.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی ادامه داد: شما طلاب باید چند کار انجام دهید مثلا برای شهرستان بیجار از نظر فرهنگی چه کاری می توان انجام داد، و خوشبختانه می بینیم که همه مسئولان پای کار هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه باید بدانیم چند خانه عالم داریم یا چند خانه عالم نیاز به مرمت دارند، تصریح کرد: اولین ماموریتی که رهبر معظم به حقیر محول فرمودند، تکریم علمای دین بوده است برای ما چه عالم سنی و چه عالم شیعه فرقی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: خانه های عالم اگر آماده هستند را فعال کنید زیرا مطالبه رهبر معظم این بوده که بیجار را خالی نکنید و اگر در بخش عملی باید کار انجام شود ما حاضر هستیم که همکاری کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی افزود: تقویت مدارس علمیه هم یکی دیگر از اولویت های ماست و این کار یک اراده و کوشش جهادی را می طلبد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha