جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: هیئت مدیره جدید خانه مطبوعات در این دوره باید به صورت جدی وضع معیشت و فراهم کردن شرایط بیمه ای اصحاب رسانه را پیگیری کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی عصر شنبه در نشست با هیئت مدیره جدید خانه مطبوعات همدان، با تبریک به اعضا جدید این مجمع و تقدیر از اقدامات صورت گرفته توسط اعضای دوره های قبل، اظهار داشت: اعضا جدید خانه مطبوعات باید تلاش کنند تا اقدامات موفق گذشته را با قدرت بیشتر ادامه دهند و در مسیر تحول به سمت و سوی تکامل حرکت کنند.

وی با بیان اینکه رسانه ها ابزاری برای کمک به شورای فرهنگ عمومی برای ترویج فرهنگ در جامعه هستند، خاطر نشان کرد: اصلاح برخی از نگرش های فرهنگی در جامعه، از وظایف شورای فرهنگ عمومی است که می توان از ظرفیت رسانه های در این راستا استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، خواستار ارتباط بیشتر خبرنگاران با شورای فرهنگ عمومی شد و گفت: قطعا شورا به تنهایی توانایی اصلاح فرهنگ جامعه را ندارد و لذا به برای دریافت نتیجه بهتر نیازمند بلندگوهای تبلیغاتی و تاثیر گذار اصحاب رسانه هستیم.

وی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه نیز اگر در جایی نیاز به تغییر و اصلاح فرهنگ را احساس کردند، باید به شورا اطلاع دهند، عنوان کرد: رابطه بین شورا و اصحاب رسانه، ارتباطی دو سویه است و شورا نیز نباید از حضور جدی رسانه‌ها برای انعکاس مصوبات شورا و ترویج و اصلاح فرهنگ غافل باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان با بیان اینکه یکی از عوامل توسعه استان، ایجاد جبهه واحد در رسانه‌های استان است، گفت: هیئت مدیره جدید خانه مطبوعات در این دوره باید به صورت جدی وضع معیشت و فراهم کردن شرایط بیمه ای اصحاب رسانه را پیگیری کند.

در ابتدای این دیدار، اشکان یوسفی، رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات همدان با اشاره به ساختار جدید هیئت مدیره، بر وجود وحدت بین رسانه های استان تاکید کرد و گفت: متاسفانه شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های اصحاب رسانه تحت تاثیر قرار داده، اما با وجود تمام این مشکلات، در تمام مدت ۹ ماه گذشته خبرنگاران و عکسان دوشا دوش کادر درمانی در خط مقدم و در بیمارستان‌ها و غسالخانه مشغول فعالیت و اطلاع رسانی بوده و هستند.

وی افزود: اطلاع رسانی به هنگام دستورالعمل‌ها بهداشتی و آگاه سازی‌ها جامعه، عملیات ۲۴ ساعت برای مقابله با شایعات و امید بخشی و تلاش در جهت روحیه دهی به عموم جامعه از جمله اقدامات اصحاب رسانه در این مدت می باشد که باید از آن یاد کرد.

یوسفی با ابراز تاسف از وضعیت معیشت اصحاب رسانه، یادآور شد: با وجود سختی‌هایی که در این عرصه و حرفه وجود دارد، اما متاسفانه اهالی رسانه با مشکلاتی از قبیل بیمه و نداشتن حداقل حقوق بر اساس قانون کار دست و پنجه نرم می کنند.

وی در پایان به تشریح برنامه های هیئت مدیره جدید پرداخت و مطرح کرد: رفع مشکلات معیشتی، ارتقا سطح علمی، هم افزایی با دولتمردان و مسئولان و راه‌اندازی مجتمع رسانه‌ای از برنامه های آینده خانه مطبوعات همدان برای اصحاب رسانه استان است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha