پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
گزارش کمیسیون بررسی به خانواده‌های قربانیان حمله به مسجد داده شد

حوزه/ سرانجام پس از ۲۰ ماه از حمله به مساجد کرایست چرچ در نیوزیلند که در اثر آن ۵۱ نمازگزار مسلمان در ۱۵ مارس به خاک و خون کشیده شدند، خانواده‌های قربانیان به گزارش کمیسیون بررسی سلطنتی دسترسی پیدا کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از rnz، خانواده‌های قربانیان حمله تروریستی به مساجد کرایست چرچ در نیوزیلند، پس از نزدیک به ۲۰ ماه و تمدیدهای متعدد به بهانه‌های مختلف، بالاخره اجازه پیدا کردند گزارش تحقیقات سطح بالای کمیسیون سلطنتی در این رابطه را از نزدیک ببیند.

خانواده یکی از قربانیان گزارش کمسیون سلطنتی درباره حمله تروریستی به مساجد را به عنوان یکی دیگر از بخش‌های گمشده این معما توصیف کرده بود، او سعی داشت این فاجعه پشت سر بگذارد و به زندگی بدون پسر و برادرش ادامه دهد.

اظهارات شوک آور تروریست در اوایل سال جاری مبنی بر پذیرش «گناهکاری» به معنای عدم دادرسی بود و گزارش کمیسیون سلطنتی تنها بخشی از چگونگی وقوع تیراندازی را نشان داد.

دو کمیسر، سر ویلیام یانگ و ژاکی کین ، وظیفه داشتند فعالیت‌های این فرد مسلح را تا ۱۵ مارس ۲۰۱۹ بررسی کنند، تحقیقات نشان داده بود که آژانس‌های امنیتی نیوزیلند درباره این فرد اطلاعاتی داشته و اگر بی‌تفاوتی نشان نمی‌دادند می‌توانستند از وقوع این حادثه جلوگیری کنند.

در تاریخ ۲۶ نوامبر گزارش و یافته‌های آنها به استاندار و وزیر امور داخلی نیوزیلند تحویل داده شد ، سپس آنها باید گزارش را در اسرع وقت به مجلس ارائه دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha