پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
 امام جماعت مسجد لیدز: زخم‌های اسلام‌هراسی آنلاین بر پیکر مسلمانان

حوزه/ امام جماعت مسجد لیدز در سخنانی ضمن محکوم کردن اسلام‌هراسی آنلاین، اظهار داشت که این برخوردهای ضدمسلمانانی همانند زخم‌هایی برپیکر مسلمانان نقش می‌بندند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از yorkshireeveningpost، امام جماعت مسجد لیدز در انگلستان می‌گوید «حملات اسلام‌هراسی آنلاین» سبب ایجاد «زخم‌های روحی» بر روی قربانیان شد.

قاری عاصم، ضمن اینکه از جامعه خواست برای مبارزه با سوءاستفاده آنلاین بسیج گردند، خواستار اقدام در سطح شهر شد.

قاری عاصم ، امام جماعت مسجد مکه و مشاور دولتی در مورد اسلام هراسی گفت: این جماعت مسلمانان و خانواده‌هایشان را «بن لادن»، «حامیان داعش» و «به کشور خودت برگرد» خطاب می‌کنند. به علاوه زنان نیز به دلیل اینکه حجاب دارند با حملات بیشترین مواجه می‌شوند.

به گفته وی تحقیقات شورای شهر لیدز نشان می‌دهد که به احتمال زیاد مسلمانان بیشتر از هر جامعه دیگری در شهر مورد حملات نفرت محور مذهبی قرار می‌گیرند.

عاصم گفت: آزار و اذیت آنلاین مسلمانان می‌تواند همزمان تاثیر ویرانگری بر روی مسلمانان در لیدز گذاشته و در عین حال باعث ایجاد ترس و تفرقه در جامعه شوند.

عاصم افزود: من شخصا دائما سوءاستفاده و آزار آنلاین را تجربه می‌کنم. بسیاری از اعضای جامعه اسلامی نیز چنین تجربیاتی داشته‌اند.

وی افزود: در شدیدترین موارد می‌بینیم که به تخریب مساجد تشویق می‌کنند و بسیار مایوس کننده است که می‌بینیم اسلام‌هراسی به ویژه در بی‌سابقه‌ترین دوره‌هایی که در آن زندگی می‌کنید هنوز حاکم است.

    

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha