پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طباطبایی

حوزه / نماینده ولی فقیه دراصفهان به سابقه تاریخی کاشان درحوزه علم، فرهنگ و فقاهت اشاره کرد و گفـت: اولین شارح نهج البلاغه علامه سیدابوالرضا راوندی و نویسنده اولین معجم نهج البلاغه آیت‌الله شیخ احمد کاشانی از کاشان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امروز در نشست شورای هماهنگی طرح ملی کاشان پایتخت نهج البلاغه ایران، در دانشگاه کاشان با بیان اینکه علاوه بر نقش علامه سیدفضل الله راوندی، موسسه امیرالمومنین(ع) نیز طی ۱۲ سال گذشته فعالیت های چشمگیری در ترویج نهج البلاغه و قرآن انجام داده است، تصریح کرد: اولین شارح نهج البلاغه علامه سیدابوالرضا راوندی و نویسنده اولین معجم نهج البلاغه آیت‌الله شیخ احمد کاشانی جز اولین افرادی هستند که از شهر کاشان به این کتاب ارزشمند پرداختند.

وی با ابراز خرسندی از انتخاب کاشان به عنوان پایتخت نهج البلاغه ایران، ادامه داد: امیدوارم در این مدت دو سال بزرگان، مسئولان و مردم ولایی و دارالمومنین کاشان بتوانند اقدامات خوبی برای معرفی معارف علوی انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در اصفهان خاطرنشان کرد: دست اندرکاران پایتختی نهج البلاغه کاشان باید در زمینه های دینی و فرهنگی بیش از پیش خودشان را نشان بدهند تا بتوانند مرام و فرهنگ نهج البلاغه را در داخل و خارج از کشور ترویج و نهادینه کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha