پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سلیمانی

حوزه / امام جمعه کاشان گفت: نهج‌البلاغه معتبرترین متن معارف دین مبین اسلام پس از قرآن کریم است و هرچند سراسر کشور به مولای متقیان حضرت علی (ع) دلدادگی دارند، اما افتخار پایتختی کتاب امیرالمومنین (ع) در ایران نصیب کاشان شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، روز سه‌شنبه در اولین نشست شورای هماهنگی طرح ملی "کاشان پایتخت نهج‌البلاغه ایران"، در سالن جلسات دانشگاه کاشان افزود: نهج‌البلاغه برای نخستین بار از سوی علمای این شهرستان به ایران آورده و ترجمه فارسی این کتاب ارزشمند به جامعه اسلامی عرضه شد.

وی ادامه داد: کاشانی‌ها دعوت‌کننده نماینده و فرزند امام پنجم (ع) حضرت سلطان‌علی‌بن امام محمدباقر(ع) بودند و این خطه، نخستین منطقه‌ای بود که نسخه فارسی نهج البلاغه در آن انتشار یافت.

 امام جمعه کاشان با تقدیر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای انتخاب کاشان به عنوان پایتخت نهج‌البلاغه ایران به مدت ۲ سال، اظهار کرد: کاشان در نشر معارف این کتاب ارزشمند همواره نقش اساسی و محوری داشته است.

آیت‌الله سلیمانی ادامه داد: نشر کلام مولای متقیان حضرت علی (ع)، تبیین اندیشه و ابلاغ معارف نهج‌البلاغه از کاشان آغاز شد تا پیشینه درخشانی برای این خطه کویری باشد و اکنون نیز زمینه‌های فعالیت در این حوزه مهیا است.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: نهج‌البلاغه معتبرترین متن معارف دین مبین اسلام پس از قرآن کریم است و هرچند سراسر کشور به مولای متقیان حضرت علی (ع) دلدادگی دارند، اما افتخار پایتختی کتاب امیرالمومنین (ع) در ایران نصیب کاشان شده است.

امام جمعه کاشان در پایان خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) همواره با حق در آمیخته و پس از پیامبر اعظم اسلام حضرت محمد (ص) ملاک و معیار حق در جهان است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha