سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
فعالیت‌های مجمع طلاب و روحانیون شهرستان شوش

حوزه/ مسئول فرهنگی مجمع طلاب و روحانیون شوش، به بیان گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی مجمع طلاب و روحانیون مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شهرستان شوش در بخش فتح المبین پرداخت.

حجت‌الاسلام وحید دانیالی، مسئول فرهنگی مجمع طلاب و روحانیون مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شهرستان شوش در بخش فتح المبین، در گفتگو با طلبه‌خبرنگار حوزه‌نیوز در خوزستان، به بیان سابقه تأسیس این مجمع پرداخت و اظهارداشت: استارت اولیه این مجمع ده سال پیش توسط طلاب و روحانیون بخش فتح المبین که در قم مشغول به تحصیل بودند زده‌ شده و در حال حاضر ۲۰ نفر از طلاب و روحانیون مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شهرستان شوش در آن عضو هستند.

وی افزود: این مجمع هرساله در فروردین‌ماه با برگزاری انتخابات از میان اعضای واجد شرایط، سه عضو را به‌عنوان شورای مجمع انتخاب کرده که این سه عضو هرساله مسئول انجام کارهای مجمع و پیش برد اهداف آن می‌باشند.

مسئول فرهنگی مجمع طلاب و روحانیون  مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شهرستان شوش در بخش فتح المبین، به بیان اهداف این مجمع پرداخت و اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش فتح المبین یکی از مناطق محروم کشور است هدف از تأسیس این مجمع محرومیت‌زدائی، رشد فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی، اجتماعی، معیشتی و تقویت روحیه بصیرتی جوانان در بخش فتح المبین است.

 وی یادآور شد: این مجمع فعالیت‌های مختلفی در بخش فتح المبین اعم از شهر و روستاهای آن داشته که به‌عنوان‌مثال می‌توان از «گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر و خانه‌ها به‌صورت جهادی»، «تهیه و توزیع بسته معیشتی برای فقرا و نیازمندان در ده مرحله»، «تهیه و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده»، «تغسیل و تدفین اموات کرونایی»، «اعزام طلاب جهت کمک به کادر درمان»، «برگزاری مراسمات مذهبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی»، «راه‌اندازی ایستگاه‌های صلواتی در مسیرهای مختلف»، «پیگیری و مطالبه گری برای حل مشکلات روستاهای بخش فتح المبین»، «اعزام طلاب جوان جهت تبلیغ در روستاهای بخش فتح المبین»، «جذب نوجوانان و جوانان برای تحصیل در مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شهرستان شوش»، و «ورود مناسب در امور سیاسی» بخش فتح المبین اشاره کرد.

حجت‌الاسلام دانیالی، در ادامه گفت: از آنجا که این مجمع منبع مالی مستقل ندارد، اتکای آن در انجام فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی، اجتماعی و معیشتی، به خیرین و مؤمنین منطقه و طلاب و روحانیون مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شهرستان شوش است.

مسئول فرهنگی مجمع طلاب و روحانیون مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شهرستان شوش در بخش فتح المبین، در پایان خواستار حمایت و توجه بیشتر مسئولین شهری از این مجمع شد و تأکید کرد: این مجمع برای پیش برد اهداف خود نیاز به حمایت و توجه جدی از سوی مسئولین شهری و حوزوی دارد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha