چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
تصاویر// دیدار نمایندگان طلاب آذربایجان غربی با آیت الله اعرافی

حوزه/ رئیس مجلس نمایندگان طلاب و فضلای آذربایجان شرقی از فعالیت ۶هزار طلبه و روحانی در این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین محسن زاده در دیدار جمعی از نمایندگان مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی  مقیم حوزه علمیه قم با آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه، گفت: درحال حاضر ۳هزار و ۴۲۹ طلبه آذربایجان شرقی در قم مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: از این میان ۵۰ نفر به عنوان استاد و هیئت علمی و... مشغول به فعالیت هستند. همچنین ۱۰۰ طلبه از فرزندان روحانیون این استان در حوزه مشغول به تحصیل هستند که البته جزو طلاب قمی به شمار می روند.

وی اظهارکرد: در مجمع نمایندگان جلساتی را با نمایندگان ولی فقیه برگزار کردیم که از زمان آیت الله شبستری جریان داشت و در حال حاضر با حضور حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم دو نوع جلسه عمومی با حضور طلاب و فضلای طلاب و همچنین با حضور فرهیختگان استان برگزار می کنیم که در این زمینه سه جلسه عمومی با حضور آیت الله شبستری برگزار شد که جلسه بسیار خوبی بود که با حضور ۱۰۰۰ طلبه برگزار شد.در این جلسات از اساتید فاضل و برجسته حوزه تجلیل به عمل می آید.

وی اظهارکرد:سی و سه حوزه علمیه خواهر و برادر در استان آذربایجان فعال است که شامل هفده حوزه خواهران و ۱۴ حوزه برادران است. طلابی که در استان آذربایجان شرقی هستند بیش از ۶هزار نفر هستند. با این حال  ۵۲۰۰ طلبه و روحانی فعال در استان حضور دارند.

حجت الاسلام والمسلمین محسن زاده یادآورشد: بر اساس امر رهبری باید در زمینه جذب و گزینش نیروهای نخبه در حوزه قوی عمل کنیم. در زمینه کرسی های آزاد اندیشی نیز جای کار زیادی وجود دارد. اساتید حوزه ممکن است نظرات خاصی در حوزه های علمی و اجتماعی و... داشته باشند که باید با برگزاری نشست های تخصصی این نظرات را نقد و تحلیل کنیم تا مسیر علمی حوزه به شکل طبیعی خود طی شود. 

وی گفت: در زمینه فضای مجازی نیز تصور می کنیم که جای کار بسیاری وجود دارد و طلاب ما هنوز به شکل کامل در این بحث حضور نیافته اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha