جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کتاب جلوه ای از نهج البلاغه

حوزه/ استاد مدرسه عالی(حوزه) و دانشگاه شهید مطهری تهران در نشست مجازی بانوان طلبه جزیره قشم، گفت: تجربه‌ ۴۰ ساله‌ انقلاب اسلامی نشان می دهد که راه نجات از فتنه‌ها اطاعت از ولی فقیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین سید کمال هاشمی دولابی شب گذشته در نشست مجازی طلاب مدرسه علمیه ریحانة الرسول جزیره قشم به شرح قصار اول نهج‌البلاغه پرداخت و بیان کرد: آمیختگی حق و باطل در بسیاری از حوادث زندگی انسان در حال وقوع بوده که دلیل آن سخنان زیبا، سوابق مبارزاتی، سیاسی و اجتماعی بعضی از افراد است که آن‌ها را حق جلوه داده و سبب جلب اعتماد افراد می‌شوند.

وی ادامه داد: اعتماد به افراد خوش‌سابقه امری عقلایی است اما گاهی اوقات آن شخصیت‌ها نیز دچار لغزش می شوند و با سوء استفاده از حسن اعتماد مردم، عقیده باطل خود را حق نشان می دهند و جامعه را دچار فتنه می‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان حدیثی از حضرت علی علیه‌السلام در نهج البلاغه که می فرمایند «کُنْ فِی الْفِتْنَةِ کَابْنِ اللَّبُونِ لَا ظَهْرٌ فَیُرْکَبَ وَ لَا ضَرْعٌ فَیُحْلَبَ»، تصریح کرد: هنگام فتنه ها که حق و باطل با هم در آمیخته و انسان دچار تردید در تصمیم گیری می‌شود، باید مانند شتر دو ساله ای که نه سواری دارد و نه کسی او را می‌دوشد عمل کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی دولابی افزود: امیرمومنان علی علیه السلام مردم را از نقش غیر فعال و خنثی به گونه‌ای که دیگران از وی سوء‌استفاده نموده تا به مطامع خود دست یابند بر حذر می‌دارد.

وی تأکید کرد: مطمئن‌ترین راه نجات در فتنه‌ها، عبرت گرفتن از تجربه‌ ۴۰ ساله‌ انقلاب شکوهمند اسلامی و پیروی از پرچمدار انقلاب و ولایت فقیه است.

استاد حوزه و دانشگاه با اظهار تأسف از افرادی که به دلایل مختلف راه خود را از ولایت فقیه جدا نموده‌اند، بیان کرد: سرنوشت این افراد از راه مستقیم تغییر یافت و دچار فتنه های مختلف در دوران ولایت امام خمینی(ره) و رهبری آیت الله خامنه ای(حفظه‌الله) شدند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha