سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نادر رنجبر

حوزه/مدیر حوزه علمیه استان کردستان ابراز امیدواری کرد: کمیته همکاری حوزه و دانشگاه بتواند با دغدغه مندی، نیازهای موجود در بین طلاب و دانشجویان را رصد و برنامه های موثری را در راستای ارتباط بین دانشجویان و طلاب پیگیری کند.

حجت الاسلام و المسلمین نادر رنجبر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، عنوان کرد: یکی مسائل مهمی که از اوایل انقلاب به عنوان یک ضرورت احساس گردید، موضوع وحدت حوزه و دانشگاه بود.

بیشتر بخوانید:

کمیته همکاری حوزه و دانشگاه در کردستان تشکیل شد

مدیر حوزه علمیه استان کردستان  با تاکید بر این که وحدت حوزه و دانشگاه، خون بهای شهیدان بزرگواری همچون شهید مفتح و مطهری ها  است، گفت: حوزه و دانشگاه دو بال رشد و تعالی جامعه در ابعاد مادی و معنوی هستند و این نهادهای علمی وظیفه ای سنگین در قبال جامعه دارند که دور بودن آنها از هم می تواند مشکلات جبران ناپذیری بر گرده جامعه تحمیل نماید، چرا که رشد و توسعه مادی بدون توجه به ابعاد و نیاز معنوی انسان و جامعه نتیجه ای جز تربیت جامعه و انسان تک ساحتی خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر ادامه داد: امروز چیزی که در جامعه غربی شاهد آن هستیم این است که انسان تک بعدی چگونه سیر نزولی و انحطاط در ابعاد معنوی را طی می کند. همان طور که برخی از اندیشمندان غربی خود اذعان می کنند که غرب در سیر نزولی تمدنی خود قرار گرفته و افرادی مانند آلکسیس کارل در کتاب انسان موجود ناشناخته سوگمندانه این موضوع را گوش زد می کند که غرب با وجود رشد و توسعه ای که در عرصه ابزار و امکانات مادی دارد به سرعت در سراشیبی سقوط قرار گرفته و یا هربرت مارکوزه به عنوان یکی از اعضای مکتب فرانکفورت در کتاب انسان تک ساحتی با اعتراض به نظام مدرنیته معتقد است که نظام فکری مدرنیته انسان را تک بعدی تربیت کرده و فردریش نیچه به عنوان نماد نیهیلیسم و هیچ انگاری در غرب اعتراف می کند که خدا در غرب مرده است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان اظهار کرد: این اعترافات پر از درد، حاوی یک نکته است و آن که اگر جامعه و انسان  بخواهد گرفتار در وادی هیچ انگاری و پوچ گرایی نشود و به تعالی مادی و روحی و معنوی برسد چاره ای غیر از این نیست که حوزه و دانشگاه در کنار هم به عنوان رفیق راه نه رقیب به فعالیت علمی پرداخته تا رشد معنوی و مادی جامعه را توامان تامین نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر اظهار کرد: حوزه علمیه استان کردستان با توجه به اهمیت این موضوع در نظر دارد با همکاری دانشگاه علاوه بر گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه که  روز چهارشنبه با حضور حجت الاسلام والمسلمین زمانی، مسئول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه کشور بر گزار می شود، کمیته ای برای همکاری ها تشکیل خواهد داد تا با برنامه ریزی های بهتر در کنار هم بتوانند اقدامات موثری انجام دهند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: امیدواریم کمیته همکاری حوزه و دانشگاه بتواند با دغدغه مندی، نیازهای موجود در بین طلاب و دانشجویان را رصد و برنامه های موثری را در راستای ارتباط بین دانشجویان و طلاب پیگیری کند.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر در پایان از مسئولان نهاد رهبری در دانشگاه های کردستان تشکر کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha