جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طلاب آذربایجان شرقی

حوزه/ اردوغان باید بداند که آذری زبانان دو طرف ارس از تبار ستارخان و باقرخان هستند و پیوند خود را به ملک مادری ایران ناگسستنی می‌دانند و جنایت حاکمان عثمانی علیه ترکان آذری به ویژه جنایت آنها را در تبریز و شهرهای آذری زبان در عصر صفویه را به هیچ وجه فراموش نکرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مجمع نمایندگان طلاب استان آذربایجان شرقی در محکومیت سخنان تفرقه انگیز اردوغان بیانیه ای صادر کرد که بدین شرح است:

   

بسم الله الرحمن الرحیم

جهان اسلام در قرن حاضر به خاطر بی‌کفایتی و رؤیاهای خیالی بعضی از حاکمان کوته بین کشورهای اسلامی در آتش کینه و نفرت می‌سوزد، آتشی که استکبار صهیونیسم از جنگ جهانی دوم برای تسلط بر سرزمین‌های اسلامی به ویژه برخاستگاه انبیاء، قلب جهان اسلام، فلسطین مظلوم برافروخته است و هر روز دامنه این آتش فتنه و تفرقه برافروخته صهیونیسم توسط ایادی آنها در جهان اسلام روز به روز گسترش می‌یافت و زمینه سلطه استکبار و صهیونیسم را بر سرزمین‌های اسلام را فراهم می‌نمود، با بیداری ملتهای اسلامی به رهبری قائد عظیم الشأن و وحدت آفرین جهان حضرت امام خمینی (ره) این فتنه به خاموشی گرائید و آمال و آرزوی تسلط بر نیل تا فرات صهیونیسم بین الملل در جهان به یأس مبدل شد.

امروزه استکبار و صهیونیزم و تمامی ایادی آنها از حاکمان بی‌اراده سعودی تا تکفیری‌ها و داعشی‌هایی که در انتظار نابودی خود به دست فرزندان خمینی کبیر و خامنه‌ای عزیز نشسته‌اند و تمام امید خود را در سوریه، لبنان، فلسطین، لیبی، یمن و بحرین از دست داده‌اند و نظاره‌گر شکست خود در برابر امت‌های اسلامی به رهبری امام خامنه‌ای هستند.

با تأسف فراوان در این میان حاکمی از تبار خیال پردازان و سرمست قدرت با ایجاد آتش نفاق و تفرقه در تحقق مجدد آمال و آرزوی از دست رفته صهیونیسم در منطقه غرب آسیا – قفقاز و جمهوری آذربایجان و مرزهای شمال غربی ایران قدرتمند است و با خواندن شعری، خواهان پیوند غیور مردان آذری در دو طرف ارس به ملک مادری می‌شود.

ولو اینکه شعری که خوانده حرف دل مردم جمهوری آذربایجان است، ولی عامل تفرقه در جهان اسلام دست شوم و نیت پلیدی دارد که به هیچ وجه به مصلحت ملت‌های مسلمان ایران، آذربایجان و ترکیه نیست؛ یقیناً به ضرر حاکم کوته فکر ترکیه تمام خواهد شد.

اردوغان باید بداند که آذری زبانان دو طرف ارس از تبار ستارخان و باقرخان هستند و پیوند خود را به ملک مادری ایران ناگسستنی می‌دانند و جنایت حاکمان عثمانی بر علیه ترکان آذری به ویژه جنایت آنها را در تبریز و شهرهای آذری زبان در عصر صفویه را به هیچ وجه فراموش نکرده‌اند.

 ایران بزرگ تنها به خاطر آیه شریفه «انما المؤمنون اخوه» از آن جنایت گذشت کرده‌اند تا وحدت و انسجام ملت‌های اسلامی برای آزادی قدس در مقابل صهیونیسم و جیره خواران آنها حفظ شود و به اوهام گرایان هشدار می‌دهیم که مردم ایران و آذربایجان به اشغال‌گران نشان دادند نتیجه ادعاهای خلاف تاریخ و مقررات بین المللی عاقبتی جز رژیم صدام متجاوز و ارمنستان نخواهد داشت و تأکید می‌کنیم جمهوری آذربایجان به پیوند تاریخی خود به سرزمین مادریش، ایران بزرگ وفادار خواهد ماند.

و در پایان سخن وظیفه خود می‌دانیم از بیانیه مهم، حکیمانه و وحدت آفرین نمایندگان محترم ولی فقیه در استان‌های شمال غرب کشور تقدیر و تشکر نماییم.

   

والعاقبة للمتقین

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای آذربایجان شرقی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha