پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام ابراهیمی

حوزه/ به مناسبت هفته پژوهش نشست علمی با عنوان «اهداف و ضرورت رویکرد بین المللی به فعالیت علمی زن مسلمان» در مؤسسه آموزش عالی حوزوی کوثر قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام سید مصطفی ابراهیمی، مسئول امور بین الملل حوزه علمیه قزوین، ظهر امروز در نشست علمی با عنوان «اهداف و ضرورت رویکرد بین المللی به فعالیت علمی زن مسلمان» که به صورت آنلاین در سامانه سیما برگزار شد، گفت: یکی از اهداف انقلاب اسلامی آغاز سیر صعودی به سمت تشکیل تمدن اسلامی بود.

وی خاطرنشان کرد: پایان تاریخ از نظر اسلام برپایی حکومت اسلامی در عرصه جهانی است که تشکیل این حکومت نیازمند ابزار و پیش نیازهایی در عرصه های مختلف زندگی است.

حجت الاسلام ابراهیمی به ابعاد مسئولیت انسان اشاره و عنوان کرد: مسئول در چند جهت می‌تواند مسئولیت خود را به کار گیرد و امر به معروف و اهتمام به امور مسلمین دو زمینه پیگیری مسئولیت انسان است.

مسئول امور بین الملل حوزه علمیه قزوین اظهار کرد:  در این دو حیطه تفاوتی میان زن و مرد نیست و مقام معظم رهبری همه تکالیف زن و مرد را به طور یکسان از مسئولیت برخوردار می‌کنند که روایت «مَن أصبح و لم یهتم بأمور المسلمین فلیس بمسلم» نشان می دهد که مسئولیت های جامعه فقط مربوط به مردان جامعه نیست، بلکه زنان نیز باید نسبت به اهتمام به امور مسلمین فعال باشند.

حجت الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: ما وقتی می‌گوییم فعالیت بین المللی زنان، ممکن است این تلقی ایجاد شود که زن باید از کشور خارج شود و در کشورهای دیگر حضور فعال داشته باشد، اما حقیقت این نیست، بلکه بیشتر منظور اندیشه جهانی زنان است که زنان با نوع تفکر بین المللی می‌توانند حتی در منزل با فعالیت‌های علمی نقش مؤثری در عرصه بین المللی ایفاء کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به هجمه های مختلف از سوی کشورهای غربی به ساحت مقدس دین اسلام، در مورد ضرورت حضور علمی زنان، عنوان کرد:  حضور علمی بانوان و ارتقای علمی آنها در زمینه دین پژوهی و انعکاس آن در عرصه بین الملل تاثیر فراوانی در روند رو به رشد علوم در عرصه جهانی دارد، بنابراین ایجاد زمینه هایی در مورد ارتقای سطح علمی بانوان در جامعه کنونی برای ایجاد تمدن دینی ضروری و مسلم است.

 انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha