جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قبانچی امام جمعه نجف اشرف از نشست هایی که برای وحدت شیعیان در عراق برگزار می شود استقبال کرد و دولت اقلیم کردستان را نسبت به استفاده از خشونت علیه تظاهرات کنندگان هشدار داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف از نشست هایی که برای وحدت شیعیان در عراق برگزار می شود استقبال کرد و دولت اقلیم کردستان را نسبت به استفاده از خشونت علیه تظاهرات کنندگان هشدار داد.

وی از نشست های برگزار شده برای ایجاد هماهنگی میان رؤسای فراکسیون های شیعه با هدف وحدت شیعیان استقبال کرد و ابراز امیدواری نمود که این تلاش ها منجر به وحدت قدرت های شیعه شود.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه تفاوت اسامی و عناوین نباید موجب تفرقه و اختلاف شود، گفت: اسامی مختلف مثل حشد العتبات، حشد العشائر و غیره وجود دارد و ما قدردان همه آنها هستیم. باید از ضدّیت و جدال جلوگیری شود و در جهت وحدت و محبت قرار گیرند.

امام جمعه نجف اشرف به مناسبت سالگرد پیروزی بر گروهک تروریستی داعش از رزمندگان، شهدا، مجروحین و خانواده هایشان، حوزه علمیه و موکب های حسینی و بانوان تشکر و قدردانی کرد و افزود: عراقی ها دومین پروژه اسرائیلی در منطقه با عنوان "دولت اسلامی در عراق و شام" را شکست دادند و بزرگترین پروژه فروپاشی امت اسلامی را ناکام گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه این پیروزی به لطف خداوند، حسّ وطن پرستی، مرجعیت و فرهنگ عاشورا تحقق یافت، افزود: شکست داعش به معنی شکست تمامی کشور های استکبار جهانی است.

خطیب جمعه نجف اشرف دولت اقلیم کردستان رابه تعامل حکیمانه با تظاهرات کنندگان دعوت کرد و نسبت به استفاده از خشونت هشدار داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha