پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جلسه کار گروه حوزه و روحانیت ورامین

حوزه/ حجت الاسلام محمودی در جلسه کار گروه «حوزه و روحانیت ورامین»، گفت: در حال حاضر منابر تعطیل است، اما در فضای مجازی می‌توانیم با مدیریت این فضای مسموم آسیب جوانان را در این فضا به حداقل رساند و به مسیر اصلی راهنمایی کرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام سید محسن محمودی، امام جمعه موقت ورامین در جلسه کار گروه «حوزه و روحانیت ورامین»، اظهار داشت: با توجه به تقارن  ایام و مناسبت های پیش رو خصوصا دهه بصیرت که از نهم دی ماه تا نوزدهم دی ماه می باشد و با شعار محوری بصیرت فاطمی، ولایتمداری، مقاومت علوی برگزار خواهد شد، لازم است  برنامه ریزی مناسب برای نامگذاری روزهای این دهه صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: غالبا نماز های جماعت تعطیل است و از ظرفیت مسجد محروم هستیم، اما روحانیون ظرفیت های فراوانی در ایجاد هماهنگی تبلیغات دینی و انقلابی دارند و باید هر عزیزی از ظرفیتی که در حوزه تبلیغات دارد استفاده کند.

حجت السلام محمودی، مناسبت نهم دی ماه را یکی از ماندگارترین حوادث پس از انقلاب دانست و بیان داشت: دی ماه و حوادث آن بسیار برای ما مهم است و یکی از بزرگترین آنها نه دی ماه است که  این حماسه تاریخی باید بزرگ داشته شود و بصیرت افزایی و  دشمن شناسی به آحاد جامعه خصوصا نسل جوان از شاخصه های این مناسبت است.

امام جمعه موقت ورامین بیان داشت: در روز دهم دی ماه ۵۷ درتاریخ انقلابی مردم ورامین بسیار بزرگ و عبرت آموز است و این شهر با تقدیم سه شهید به انقلاب اسلامی به همگان ثابت شد که مردم شهر ورامین برای انقلاب چه جانفشانی هایی کرده اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران ادامه داد: برای ایام الله دهه فجر و مناسبت های پیش رو ۲۵ کارگروه تشکیل شده است  که دو کار گروه آن به روحانیت سپرده شده است. امیدواریم با حضور و تبادل نظر سازنده همه روحانیون منطقه، در این دوکارگروه حلقه اتحاد و ظرفیت بالای شما عزیزان بیش از پیش نمایان گردد.

 عضو شورای فرهنگ عمومی استان تهران با تاکید بر اهمیت فضای مجازی اظهار داشت: فضای مجازی مهم و پیچیده است و بدانیم مدیریت آن در دست ما نیست. بخواهیم و نخواهیم سازمان های جاسوسی بیگانه مدیریت آن را بعهده دارند اما باید ما هم در این فضا باشیم و از فرصت های آن در جهت اهداف انقلاب اسلامی استفاده کنیم تا هجمه های این فضا را پاسخ دهیم. این فضا در واقع یک جنگ ناجوانمردانه علیه نسل جوان است که روحانیت باید سد راه دشمن شوند. در حال حاضر منابر تعطیل است، اما در فضای مجازی می‌توانیم با مدیریت این فضای مسموم آسیب جوانان را در این فضا به حداقل رساند و به مسیر اصلی راهنمایی کرد.

 امام جمعه موقت ورامین در پایان گفت: از زحمات روحانیون در مدیریت کمک های معیشتی در مساجد سپاسگزاریم و بدانیم هیچ سنگری مانند مسجد برای مردم مورد وثوق و پناه نیست. ستاد کرونا باید از نظرات کارشناسان برای بازگشایی مساجد استفاده کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha