جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سلیمانی

حوزه/ امام جمعه کاشان، با بیان اینکه امام جمعه همانند انبیاء نباید در برابر مردم تکبر داشته باشد، ادامه داد: نقش امام جمعه باید پدری کردن باشد نه اینکه در برابر مردم موضع گیری، قهر، گوشه گیری، بداخلاقی و انزواطلبی باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، امروز دوشنبه ۲۴ آذر در گردهمایی ائمه جمعه شمال استان اصفهان در حسینیه علی اکبر(ع) این شهر با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم مجاهد آیت الله طالقانی به عنوان اولین خطیب نماز جمعه تهران، گفت: از زحمات سنگربانان نماز جمعه دارالمؤمنین کاشان آیات عظام سید مهدی یثربی و شیخ عبدالنبی نمازی تشکر و قدرانی می کنیم.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه نماز جمعه یک کار عادی و ساده نیست، افزود: نماز جمعه  تبلور دو حقیقت است اول حکم مستقیم و باواسطه اولین شخص نظام اسلامی ایران و دوم تقاضا و ابراز نیاز مردم در برگزاری نماز جمعه و یا راهپیمایی عمومی است.

وی با بیان اینکه اگر امام جمعه زبان گویا و قلم توانا داشته باشد، در تمام عرصه ها می تواند اثرگذار باشد، دوران دفاع مقدس را مرهون پایگاه نماز جمعه دانست و ادامه داد: اگر تشویق  امامان جمعه و خطابه خطیبان نبود در دوران دفاع مقدس و دیگر صحنه های نظام در برابر دشمن پیروز نمی شدیم.

آیت الله سلیمانی اظهار کرد: هنوز نتوانسته ایم جایگاه نماز جمعه در ۴۰ سال گذشته انقلاب را به خوبی بازگو کنیم.

امام جمعه کاشان، نماز جمعه را سد مستحکم و مظهر قدرت در برابر دشمن دانست و خاطرنشان کرد: نماز جمعه نمایشگاه شهامت‌ها و حبل‌المتین است و امام جمعه هم سنگربان این جایگاه  است و نباید چهره های ائمه جمعه پیشکسوت به فراموشی سپرده شوند.

نماینده ولی فقیه در کاشان افزود: امام جمعه باید به اقتضای نیاز جامعه خطابه اش را مدیریت کند، ضمن اینکه نباید کسانی در برابر امام جمعه صف آرایی کنند.

وی با بیان اینکه امام جمعه وظیفه تقویت حوزه استحفاظی پیرامونی خودش را دارد و باید صعه صدر داشته باشد، گفت: امام جمعه نباید بگوید این محل را نمی پسندم و من را بفرستید محل دیگر، لذا این موارد در شأن امام جمعه نیست.

آیت الله سلیمانی خاطرنشان کرد: امام جمعه باید مغناطیسی برای اجزای پراکنده و جاذبه نیروهای متدین باشد و گله مندی حاشیه ای را نادیده بگیرد و دست ملاطفت روی سر کسانی که در مسیر انقلاب و رهبری هستند، بکشد.

وی با بیان اینکه امام جمعه همانند انبیاء نباید در برابر مردم تکبر داشته باشد، ادامه داد: نقش امام جمعه باید پدری کردن باشد نه اینکه در برابر مردم موضع گیری، قهر، گوشه گیری، بداخلاقی و انزواطلبی باشد.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه امام جمعه نباید وابسته به گروه و حزب خاصی باشد، افزود: متاسفانه تقسیم بندی های غلط بعضی ها جامعه اسلامی را  با مشکل جدی مواجه کرده است.

آیت الله سلیمانی، امام جمعه را تجلی رهبری و نماد تمام عیار سیاست رهبری دانست و گفت: همانطور که تریبون نماز جمعه تجلی تبلور اندیشه رهبری است، امام جمعه هم باید تبلور اندیشه رهبری باشد.

وی، رهبری را جوهر و گوهر نظام اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: ائمه جمعه تبلور، تجلی و بلندگوی رهبری و بیانگر حقایق نازل  شده از زبان او هستند، لذا بخشی از نماز جمعه باید تجلی بیان مطالبات رهبری باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان در پایان با بیان اینکه  اولین رسالت نماینده ولی فقیه در کاشان ارائه خدمت به ائمه جمعه این منطقه است، گفت: گرچه وظیفه داریم به آموزش و پرورش، ادارات و نهادهای دولتی، بازار، اصناف، کارخانجات و واحدهای صنعتی نیز توجه کنیم ولی محور کار ما رسیدگی به مسائل و مشکلات ائمه جمعه است.

تقدیر از خبرنگار خبرگزاری حوزه در منطقه کاشان

 در پایان این گردهمایی، علیرضا کاشانی نژاد مسئول ستاد نماز جمعه کاشان ضمن تجلیل و قدردانی از فعالیت ها و خدمات سید مصطفی دولت آبادی، خبرنگار خبرگزاری حوزه در منطقه کاشان، گفت: خبرگزاری حوزه در کاشان با فعالیت چشمگیر خود در این منطقه ضمن پوشش کامل اخبار نماینده ولی فقیه و مدارس علمیه شهرستانهای کاشان، آران و بیدگل، نطنز و نراق نقش مهمی در اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی جامعه دارد.

وی در پایان از ائمه جمعه شمال استان اصفهان خواست با ارتباط مستمر خود با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، فعالیت ها را جهت انعکاس در خبرگزاری حوزه انتقال دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha