پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: اگر بخواهیم برای بشر تمدن تعریف کنیم و زیرساخت‌های تمدنی عالم را با نگاه الهی بسازیم و برای ظهور زمینه‌سازی کنیم باید به فرهنگ پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) برگردیم و با این شیوه پایه‌های تمدنی بشر را شکل دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در دیدار جمعی از نخبگان خواهر حوزه علمیه استان قزوین با طرح این سؤال که باید ببینیم اسوه‌های نخبگی چه کسانی هستند؟، اظهار کرد: وقتی به قرآن مراجعه می‌کنیم می بینیم که در تمام عرصه‌ها پیامبر(ص) به عنوان اسوه مطرح شده است و اگر حضرت و امیرالمؤمنین(ع) را اسوه نخبگی ببینیم به سر منزل مقصود می‌رسیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: امام علی(ع) وقتی خود را معرفی می‌کند می‌بینیم در والاترین درجات قرار دارد. حضرت می‌فرماید من کوهی سر به فلک کشیده‌ام که از دامنه من نهرها جاری است و یقیناً تمدن تجلی یافته از حضرت شکل دهنده تمدن انسانی خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: اگر بلوغ بشر به جایی برسد که کلام و منش امیرالمؤمنین(ع) را مطالعه کرده و در زندگی بکار بگیرد، به تمدن انسانی دست خواهد یافت و این تمدن همان چیزی است که نجات دهنده بشر خواهد بود و یقیناً تمدن آینده با فرهنگ امیرالمؤمنین(ع) ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم برای بشر تمدن تعریف کنیم و زیرساخت‌های تمدنی عالم را با نگاه الهی بسازیم و برای ظهور زمینه‌سازی کنیم باید به فرهنگ پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) برگردیم و با این شیوه پایه‌های تمدنی بشر را شکل دهیم.

امام جمعه قزوین  بیان کرد: ویژگی نخبه دینی این است که چراغ خدایی در دست دارد و حق و باطل را تشخیص می‌دهد.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: بحمدالله نخبه‌شناسی در حوزه‌های علمیه به صورت تشکیلاتی صورت می‌گیرد، البته شیوه‌های سنتیِ شناسایی نخبه‌های حوزوی را نیز نباید فراموش کنیم و پس از شناسایی نیز پرورش نخبه‌ها را با برنامه‌های جدی دنبال کنیم.

 انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha