جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بیانیه گام دوم انقلاب

 حوزه / نشست علمی با عنوان «جنبش علمی؛ توسعه دانش، رویکرد گام دوم انقلاب اسلامی» در مدرسه علمیه امام صادق (ع) خواهران شهرستان بویین زهرا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، دکتر حسین محمدی، استاد یار دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) صبح امروز در نشست «جنبش علمی؛ توسعه دانش» که از سوی مدرسه علمیه خواهران امام صادق (ع) شهرستان بویین زهرا در فضای مجازی برگزار شد، به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: توجه به صدور بیانیه می تواند دلگرمی برای دلبستگان به انقلاب اسلامی باشد و آن ها را در مسیر گام برداشتن و تقویت پایه های انقلاب اسلامی محکم تر و مقاوم تر کند.

استاد دانشگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: باید در طی مسیر چهل ساله دوم انقلاب به میزان ظرفیت ها توجه شود و  دستاوردهای چهل سال اول مورد بررسی قرار گیرد. در نتیجه برای فهم این بیانیه باید هدف غایی را شناخت؛ هدف غایی حرکت انقلاب اسلامی به سمت ظهور است. بایستی به سمت زمینه سازی برای امر ظهور امام عصر (عج) باشد.

وی ادامه داد: هدف متوسط برای رسیدن به آرمان غایی انقلاب اسلامی، ایجاد تمدن نوین اسلامی در پرتو بیانیه گام دوم است، بنابراین کار علمی، فرهنگی، اقتصادی در راستای هدف غایی با توجه به توانمندی ها صورت گیرد.

محمدی اظهار کرد: باید نسبت رفتار ها و عملکردها با تمدن نوین اسلامی سنجیده شود. تمدن گاهی در مقابل فرهنگ قرار می گیرد؛ فرهنگ بخش نرم افزاری دستاوردهای بشری و تمدن بخش سخت افزاری است که البته مقصود ما از تمدن، این است که منشا پیشرفت جامعه بشود و بر سایر جوامع نیز اثر بگذارد .

وی تصریح کرد: تمدن نوین اسلامی یعنی تمدنی که در واقع به میراث گذشته خود توجه می کند و در عین حال می خواهد خودش را متناسب با اقتضائات  انسان امروز تعریف نماید، ولی بایستی با عنایت به منابع اصیل اسلامی باشد.

استاد دانشگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: تمامی صاحبان خرد به ویژه علم، نخبگان، اندیشمندان و… ضرورت دارد با تبیین و تشریح همه جانبه موضوع علم و پژوهش، زمینه های پیشرفت را فراهم سازند تا از این طریق، زمینه عزت و اقتدار اسلام و ایران اسلامی و همچنین ذلت دشمنان اسلام و مسلمین بیش از پیش هموار شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha