جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زینب کبیری

حوزه/ منتخب ششمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری از طلاب خواست بخشی از وقت خود را به تحقیقات علمی و پژوهشی اختصاص دهند، چرا که فرصت عمر و جوانی همچون ابر می گذرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بوشهر،  زینب کبیری، استاد مدرسه علمیه حضرت رقیه(س)، در ششمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) در بخش پایان نامه، از بین ۴۰۰ شرکت کننده، شایسته تقدیر شناخته شد.

او کنگره علامه بلادی را  فرصتی مناسب برای شناسایی استعدادهای پژوهشی طلاب دانست و  بر ضرورت معرفی کنگره تاکید کرد.

کبیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از دغدغه های خود می گوید:

لطفاً خودتان را معرفی کنید

زینب کبیری هستم،  پس از اتمام تحصیلات سطح دو در مدرسه علمیه حضرت رقیه سلام الله علیها برازجان تصمیم به ادامه تحصیل در سطح ۳ رشته فقه و اصول گرفتم و به لطف خداوند این مقطع به پایان رسید و اکنون در مدرسه علمیه برازجان مشغول تدریس می باشم.

نظرتان درباره کنگره علامه بلادی و تاثیر آن بر طلاب پژوهشگر چیست؟

برگزاری کنگره علامه بلادی تاثیر زیادی در ترغیب و تشویق طلاب در مقوله پژوهش و تحقیق دارد و امسال با این وجود که به صورت مجازی برگزار شد، چیزی از کیفیت برگزاری آن نسبت به سال های گذشته کم نشد و الحمدلله بسیار خوب برگزار شد. کنگره علامه بلادی فرصتی مناسب برای شناسایی استعدادهای پژوهشی طلاب است.

طلاب عزیز ضمن استفاده از سرمایه گرانبهای عمر  در جهت کسب علم و معرفت، بخشی از وقت خود را نیز به انجام تحقیقات علمی و دینی اختصاص دهند، چرا که فرصت های عمر و جوانی همچون ابر می گذرد.

آیا احتمال می دادید که در این جشنواره برگزیده شوید؟

من با نیت برگزیده شدن شرکت نکردم و احتمال هم نمی دادم، ولی با توجه به این که برای انجام دادن این پایان نامه بسیار تلاش و پژوهش کرده بودم، امید به موفقیت داشتم.


چکیده ای از پایان نامه خود را بیان کنید

موضوع پایان نامه، ماهیت، فرق و آثار بین چهار عنوان انتقال، انقلاب، استحاله و استهلاک از منظر فقهای شیعه می باشد و دارای سه فصل است که در فصل اول مفاهیم لغوی و اصطلاحی چهار عنوان ذکر شده نزد فقها و تفاوت های آن ها مورد بررسی قرار گرفته است و در فصل دوم، ادله مطهریت انتقال،انقلاب واستحاله و استهلاک از طریق نص روایات بیان شده است و در فصل سوم، آثار و مصادیق چهار عنوان بیان می شود که می توان از طریق مباحث ذکر شده به گستردگی و کاربرد این چهار عنوان در احکام شرع مقدس پی برد.

عوامل موفقیت تان را چه می دانید؟

عوامل موفقیت بنده اولا لطف الهی و توسل به اهلبیت بخصوص آقا امیر المومنین علیه السلام و سپس تلاش پشتکار و تحقیق وجستجوی بی وقفه در منابع دینی ویاری گرفتن از اساتید عزیز می باشد.


چه پیشنهادی برای بهتر برگزار شدن کنگره علامه بلادی دارید؟

علامه بلادی بوشهری یکی از چهره های بزرگ و از مفاخر روحانیت استان بوشهر است، لذا جهت بهتر برگزار شدن کنگره لازم است تبلیغات بیشتری در سطح استان و حتی سطح کشور انجام شود، چون احساس می کنم تبلیغات برگزاری آن کم رنگ است.

حرف آخر؟

از همه ی کسانی که جهت برگزاری این کنگره تلاش کردند و هدف شان ارتقای علم و دانش ومعرفت بوده‌است،تشکر و قدردانی می کنم  و از خداوند متعال علو درجات را برای آنان خواهانم و ان شاء الله با ظهور آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف از یاران آن حضرت باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha