جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پاشایی

حوزه/ دبیر دفتر دائمی وحدت حوزه و دانشگاه استان همدان با تاکید بر اینکه حوزه و دانشگاه مکمل یکدیگر در جامعه هستند، گفت: از دانشگاه به عنوان یک نهاد تأثیرگذار در توسعه مادی می‌توان نام برد که به ‌تبع اگر همگام و همسو با حوزه پیش بروند و بتوانند اهداف مشترکی را با وجود تفاوت‌هایی که با هم دارند، دنبال کنند، قطعاً رشد و شکوفایی جامعه به‌نحو احسن اتفاق خواهد افتاد.

دکتر وحید پاشایی، دبیر دفتر دائمی وحدت حوزه و دانشگاه استان همدان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مفتح، اظهار داشت: نسبت به دوران پیش از انقلاب وحدت حوزه و دانشگاه به یک نزدیکی و همگرایی خوبی دست پیدا کرده که با گذشت زمان هر ساله این وحدت پررنگ‌تر از قبل شده است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی انقلاب اسلامی پژوهش‌های عمیق و آموزش‌های بلند انسانی بوده است، گفت: در حقیقت این اهداف همانند دو بال برای یک موجود برای رسیدن به اهداف عالی است و لذا انقلاب اسلامی توانست یک همگرایی در اهداف این دو نهاد به وجود آورد.

پاشایی با اشاره به حضور روحانیون در دانشگاه‌ها و ارتباط بین دانشگاه و حوزه، مطرح کرد: در حال ‌حاضر در هر دانشگاهی‌ دفتر نهاد رهبری تشکیل شده است که به نوعی می‌توان آن را نماینده حوزه علمیه در دانشگاه به حساب آوریم.

وی افزود: تدریس دروس‌ معارف به‌عنوان درس‌های عمومی برای هر دانشجو در تمامی رشته‌ها با فیلتر و مدیریت نهاد نمایندگی اتفاق می‌افتد که در حقیقت این مورد نیز ثمره‌ای از وحدت حوزه و دانشگاه است که از نظر تکنیکی هم یک وحدت حوزوی به‌وجود آورده است.

دبیر دفتر دائمی وحدت حوزه و دانشگاه استان همدان با تاکید بر اینکه حوزه و دانشگاه مکمل یکدیگر در جامعه هستند، خاطر نشان کرد: از دانشگاه به عنوان یک نهاد تأثیرگذار در توسعه مادی می‌توان نام برد که به ‌طبع اگر همگام و همسو با حوزه پیش بروند و بتوانند اهداف مشترکی را با وجود تفاوت‌هایی که با هم دارند، دنبال کنند، قطعاً رشد و شکوفایی جامعه به‌نحو احسن اتفاق خواهد افتاد.

وی تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود حوزه و دانشگاه دو بال برای رسیدن به اهداف علمی کشور هستند، به این معنی است که برای پیشرفت جامعه نیازمند توسعه مادی و تکامل معنوی داریم و از این رو می‌توان گفت در کنار هم قرار گرفتن حوزه و دانشگاه، به رشد و بالندگی یکدیگر و جامعه کمک خواهد کرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha